pas op voor de hond.
pas op voor de hond.
Lobke is een prima waakhond , op een avond was mijn kat nog buiten ik heb de deur van mijn slaapkamer op een haak gezet en ben in bed gaan lezen wachtend op de kat om wakker te blijven hadik mijn mobieltje op alarm gezet en de kookwekkeraan nou dat heeft niet geholpen ben met boek en al in slaap gesukkeld de volgende morgen kwamen de buren vragen waarom Lobke s,nachts steeds naar buiten was gelaten, debuurman wilde detuin in om te kijken of er iets mis was met mij maar Lobke liet hem er niet in, nu sluit ik de kat eerst op voor ik lobke uitlaat s,avonds en kontroleer wel alle deuren. nu ik ga slapen..
ik ga slapen ik ben moe sluit mijn beide oogjes toe,LOBKE houd nu trouw de wacht over baasje heel de nacht. groetjes Hein.
ik ga slapen ik ben moe sluit mijn beide oogjes toe,LOBKE houd nu trouw de wacht over baasje heel de nacht. groetjes Hein.
Re: pas op voor de hond.
Hein je hoeft je nooit te vervelen, de dieren houden je aardig bezig. Wel te rusten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Een hele geruststelling zo'n waakhond.
Vannacht na 2 uur toch even flink geblaf in huis. Ik vind het soms nog niet zo verkeerd.
Hier wordt iedereen, dus ook kwaadwillenden, in stilte en met kwispelende staartjes opgewacht en verwelkomd.
Meestal vind ik dat erg fijn, maar deze week zijn er 2 overvallen (1 op een ouder echtpaar in huis en 1 op een frietzaak) gepleegd in onze wijk en dan is een waakhond toch wel fijn.
Meestal vind ik dat erg fijn, maar deze week zijn er 2 overvallen (1 op een ouder echtpaar in huis en 1 op een frietzaak) gepleegd in onze wijk en dan is een waakhond toch wel fijn.
Wat is dat toch akelig. Zouden ze 's nachts ook niet aanslaan, Renate?
Nee, vast niet.
De keer dat ik ongure types aan de deur had, zat Phoebe te rillen tussen mijn benen. Zo eng..... ik geloof niet dat ik van Phoebe iets hoef te verwachten. Dinah is veel pittiger, maar ook geen blaffer. Ik vind dat meestal heel erg fijn, maar soms zijn er natuurlijk situaties dat blaffen fijn is.
De keer dat ik ongure types aan de deur had, zat Phoebe te rillen tussen mijn benen. Zo eng..... ik geloof niet dat ik van Phoebe iets hoef te verwachten. Dinah is veel pittiger, maar ook geen blaffer. Ik vind dat meestal heel erg fijn, maar soms zijn er natuurlijk situaties dat blaffen fijn is.
Hopelijk smelten dat soort lui als ze dat zien, maar ja.
Hier zijn ze waaks, ik mag dat wel......naar stil luisteren ze goed.
Ik woon in een soms best wel druk buurtje, s'nachts wel eens wat gerotzooi.
Lille is een echte erfhond er mag niets in of uit, Ollie doet mee voor de lol.
Ons Smousje zal daar vast in opgevoed worden.
Ik woon in een soms best wel druk buurtje, s'nachts wel eens wat gerotzooi.
Lille is een echte erfhond er mag niets in of uit, Ollie doet mee voor de lol.
Ons Smousje zal daar vast in opgevoed worden.
Hier hebben ze ook al een paar keer de boel verdedigd. Als vrouw alleen vond ik dat een heel fijn idee.
1 Keer werd op klaarlichte dag 3 huizen verderop een inbreker betrapt; 5 minuten nadat ik boos op ze was geworden omdat ze zo tekeer gingen... Al mijn ramen en deuren stonden uitnodigend wagenwijd open te drogen; de schilder was net weg...
1 Keer 's-nachts zonder dat ik daar sporen van kon terugvinden en 1 keer 's-avonds laat tijdens het dorpsfeest 50 meter verderop. Ik ben de enige voortuin met hoge heg en daarachter (dus in m'n tuin) lagen 2 mensen elkaar verschrikkelijk lief te vinden... Daar waren de hondjes het duidelijk niet mee eens.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Diesel ervoor zorgde dat ook Bobbie aansloeg, of dat Bobbie in zijn eentje ook de boel hier kan verdedigen...
Ik vermoed echter dat hij net zo als Phoebe reageert; de tijd zal het leren...
1 Keer werd op klaarlichte dag 3 huizen verderop een inbreker betrapt; 5 minuten nadat ik boos op ze was geworden omdat ze zo tekeer gingen... Al mijn ramen en deuren stonden uitnodigend wagenwijd open te drogen; de schilder was net weg...
1 Keer 's-nachts zonder dat ik daar sporen van kon terugvinden en 1 keer 's-avonds laat tijdens het dorpsfeest 50 meter verderop. Ik ben de enige voortuin met hoge heg en daarachter (dus in m'n tuin) lagen 2 mensen elkaar verschrikkelijk lief te vinden... Daar waren de hondjes het duidelijk niet mee eens.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Diesel ervoor zorgde dat ook Bobbie aansloeg, of dat Bobbie in zijn eentje ook de boel hier kan verdedigen...
Ik vermoed echter dat hij net zo als Phoebe reageert; de tijd zal het leren...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik denk dat Bobby nu meer waaks word,hij moet nu alleen huis en haard verdedigen
Voorlopig ligt hij alleen maar heel veel te slapen...
Maar in het kader van zijn (en mijn) figuur, heb ik hem stevig laten lopen vandaag...
Maar in het kader van zijn (en mijn) figuur, heb ik hem stevig laten lopen vandaag...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Diesel slaapt ook heel veel,ik denk dat ze nu een beetje tot rust komen
Geen wedstrijdje meer van wie is de baas
Geen wedstrijdje meer van wie is de baas
Ben al vroeg wakker, Lobke is zo onrustig liep maar heen en weerpiepen zeuren me aan gekleed naar buiten gegaan plas gedaan nouja plas twee drupjes, weer naar binnen bij de cavia,s gekeken niets aan de hand zie ik mijn over buurman aan komen die belt even later op of ik iets gezien had bij zijn huis ,ikzeg nee, blijkt hetstil alarm te zijn overgegaan is hij vanuit zeeland naar huis gereden ,blijkt er ingebroken te zijn vannacht , konden honden maar praten!!!!!!!!!!!!!!!!!!gr, Hein
Zo...die Lobke, daar heb je wat aan.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
De waakhond ligt buiten in het zonnetje aan de kurketrekker bak water er bij de buurman zit er lekker bij en ik hou hier binnen de cavia,s in het oog,bij puck zie je de jongen flink bewegen ze is weer aan de komkommer we zien wel waar het schip strand vlaai is ook buiten aan een lijn in detuin de da heeft gisteren zijn gehoor getestoren schoon gemaakt en volgens haar kan hij nog wel horen hij reageerde goed ook schreeuwd hij minder ik ga bij mijn waakhond zitten het is mooi weer zeker in de zon gr. Hein
Ja, je moet natuurlijk niet hebben dat die lijnen in elkaar verstrikt raken.
Heerlijk weertje!
Heerlijk weertje!
Buurvrouw kwam collecteren terwijl wij niet thuis waren en de honden op de vensterbank lagen.En kon me vertellen dat op het moment dat ze 1 voet in de tuin zette ze als hyena's te keer gingen en met en stap naar achter was het over Ze heeft meerdere xx gedaan en vond het wel grappig.
Maar ze doen tenminste waar ze voor aangenomen zijn
zeg ik hier ook altijd....rini schreef:Buurvrouw kwam collecteren terwijl wij niet thuis waren en de honden op de vensterbank lagen.En kon me vertellen dat op het moment dat ze 1 voet in de tuin zette ze als hyena's te keer gingen en met en stap naar achter was het over Ze heeft meerdere xx gedaan en vond het wel grappig.