medicijnen....gezondheid
Re: medicijnen....gezondheid
Jij gaat goed, Maureen.
Vooral zo doorgaan.
Vooral zo doorgaan.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
He top Maureen , je gaat dus erg goed vooruit.
Ik sta wat stil , ik heb nog steeds elke dag fysio.
Ik heb wel al een paar keer volledige krank op de fiets gehaald , het buigen is nu 120 graden en moet minimaal 145 Gr zijn .
Mijn eigen fysio is nu op vakantie maar de vervangster heeft nu een trainingsschema opgestart en ga daar morgen mee beginnen .
Begin nu wel wat nieuwe klachten te ontwikkelen vanwege verkeerd gebruik van de spieren . Je probeert te compenseren dus ga je andere spieren overbelasten .
Maar toch begin ik mijn step te ruiken , dus ik houd vol !!
Ik heb wel al een paar keer volledige krank op de fiets gehaald , het buigen is nu 120 graden en moet minimaal 145 Gr zijn .
Mijn eigen fysio is nu op vakantie maar de vervangster heeft nu een trainingsschema opgestart en ga daar morgen mee beginnen .
Begin nu wel wat nieuwe klachten te ontwikkelen vanwege verkeerd gebruik van de spieren . Je probeert te compenseren dus ga je andere spieren overbelasten .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Mooi Maureen, weer een stap in de goede richting.
Ha, ha, Dorus was dus al gewend aan je in de rolstoel. Hij zal weldra denken, waar blijft ze met de fiets nu ze weer loopt.
Trix bij jou duurt het allemaal wat langer, jammer hoor. Maar er zit vooruitgang in en dat is het belangrijkste.
Na mijn super snelle start gaat het nu wat moeizamer, al lig ik wel op schema.
Misschien word ik wat ongeduldiger, raak het een beetje zat.
Het buigen gaat nog steeds niet makkelijk, al is het nu 110. Dus gaat langzaam vooruit. Ik doe natuurlijk al maanden weinig tot niets, nu dat heb ik gemerkt. Mijn conditie is 0.0
Moest gisteren voor het eerst op de crosstrainer, wat een onding. Vind ik dan hé.
Vijf minuten, wat is dat nu. Dat is heel lang als je geen conditie hebt. En nu, heb ik me toch een spierpijn in mijn goede bovenbeen. Dat been waarschijnlijk onbewust extra belast om het andere te sparen.
Ik mag sinds een paar dagen zonder stok lopen. beetje onwennig in het begin. Gaat nu goed, al pak ik de stok soms nog wel als ik naar buiten ga. Ook de trap op en af doe ik nog met de stok.
En de hometrainer, vanavond voor de eerste keer 10 minuten gefietst. Het zadel zo hoog mogelijk zodat de knie het minste moet buigen. De eerste vijf minuten niet prettig, daarna ging het goed. Moest even op gang komen, dat is bij de fysio ook altijd het geval.
Ha, ha, Dorus was dus al gewend aan je in de rolstoel. Hij zal weldra denken, waar blijft ze met de fiets nu ze weer loopt.
Trix bij jou duurt het allemaal wat langer, jammer hoor. Maar er zit vooruitgang in en dat is het belangrijkste.
Het buigen gaat nog steeds niet makkelijk, al is het nu 110. Dus gaat langzaam vooruit. Ik doe natuurlijk al maanden weinig tot niets, nu dat heb ik gemerkt. Mijn conditie is 0.0
Moest gisteren voor het eerst op de crosstrainer, wat een onding. Vind ik dan hé.
Vijf minuten, wat is dat nu. Dat is heel lang als je geen conditie hebt. En nu, heb ik me toch een spierpijn in mijn goede bovenbeen. Dat been waarschijnlijk onbewust extra belast om het andere te sparen.
Ik mag sinds een paar dagen zonder stok lopen. beetje onwennig in het begin. Gaat nu goed, al pak ik de stok soms nog wel als ik naar buiten ga. Ook de trap op en af doe ik nog met de stok.
En de hometrainer, vanavond voor de eerste keer 10 minuten gefietst. Het zadel zo hoog mogelijk zodat de knie het minste moet buigen. De eerste vijf minuten niet prettig, daarna ging het goed. Moest even op gang komen, dat is bij de fysio ook altijd het geval.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Jeetje, moet je echt helemaal naar 145 gr.?! Ik dacht dat 120 genoeg zou zijn.Trix schreef:He top Maureen , je gaat dus erg goed vooruit.
Maar er zit nog steeds wel vooruitgang in met al je fysio. Je houdt het toch maar mooi vol!
Ik kan me voorstellen dat je teveel compenseert. Ik moet daar ook erg mee uitkijken. Maar ja, je wilt toch ook in beweging blijven, want van stilzitten wordt het ook niet beter. Een heel lastig evenwicht om te vinden. Gelukkig komt de step langzaam in het vizier. Een goede motivator heb je nu wel nodig.
Hou vol hoor! Ik duim dat het nu weer sneller gaat met je nieuwe schema.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Voor jou toch al 110 gr. en op de hometrainer. 10 minuten is een hele tijd als je conditie op 0 zit, en zo'n crosstrainer is dan ook niet makkelijk. Maar als je eenmaal op gang bent kun je, voor je het weet, alweer een half uurtje fietsen en lekker lopen zonder stok. En als het veiliger voelt om nog een stok mee te nemen buiten, dan doe je dat toch gewoon? Ik denk dat je beter met stok meer kunt bewegen, dan zonder stok minder. Als je meer conditie krijgt, ga je je vanzelf weer beter voelen en voor je het weet vergeet je de stok mee te nemen.Erna schreef:Mooi Maureen, weer een stap in de goede richting.
Ik moet nog even geduld hebben voor ik zover ben en heb gisteravond flink last van mijn knie gehad: te voortvarend geweest en niet voldoende gerust met het pootje omhoog in de avond. Gelukkig was het vanochtend alweer wat beter en plan ik vandaag dan maar iets meer rust in. Over conditie heb ik het nog maar niet
Maureen
Jammer Maureen, je wordt vanzelf terug gefloten als je te veel doet.
Nu even rustig aan en dan de draad weer oppakken.
Nu even rustig aan en dan de draad weer oppakken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Oeps Maureeen , goed naar het lijf luisteren ,
Jolanda en Trix
Moet ik zeker doen
Ik vergeet weleens dat dat lijf nogal eens laat reageert en dan ben ik de grens al flink over. Gisteren drie tandjes terug genomen en goed uitgevogeld wat wel en niet gaat.
Belasten lukt, bewegen ook, maar als ik het samen doe, doe ik waarschijnlijk iets verkeerd. Vandaag nog een dagje apart belasten en bewegen of de combinatie in rustiger variant en morgen overleggen de fysio. We komen er wel, maar dan ietsje rustiger.....
Ik vergeet weleens dat dat lijf nogal eens laat reageert en dan ben ik de grens al flink over. Gisteren drie tandjes terug genomen en goed uitgevogeld wat wel en niet gaat.
Belasten lukt, bewegen ook, maar als ik het samen doe, doe ik waarschijnlijk iets verkeerd. Vandaag nog een dagje apart belasten en bewegen of de combinatie in rustiger variant en morgen overleggen de fysio. We komen er wel, maar dan ietsje rustiger.....
Maureen
en zo maak ik de ziekenboeg weer langer
ben gisteren lelijk gevallen
r.bovenarm gebroken
hoofdwond
de meeste pijn heb ik echter van mijn rug waar ik nu geen goede houding voor kan zoeken
ben gisteren lelijk gevallen
r.bovenarm gebroken
hoofdwond
de meeste pijn heb ik echter van mijn rug waar ik nu geen goede houding voor kan zoeken
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wat een ellende Loes.
Daar zit je weer een hele tijd mee!
Zo sneu, balen.
Wat vervelend dat je nu zo'n last van je rug hebt. Lekker ontspannen liggen is er natuurlijk niet bij.
Heb je wel redelijk kunnen slapen?
Daar zit je weer een hele tijd mee!
Zo sneu, balen.
Wat vervelend dat je nu zo'n last van je rug hebt. Lekker ontspannen liggen is er natuurlijk niet bij.
Heb je wel redelijk kunnen slapen?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Oh jakkes, Loes... dar ben je mooi klaar mee. Sterkte!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
O Loes, wat een ellende.
Geen gips zeker, dus kun je niet lekker liggen of ontspannen zitten.
Hopelijk niet ook nog last van een hersenschudding. Zo'n zere rug is al ellende genoeg naast de gebroken arm.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
In ieder geval heel veel sterkte!!!!
Geen gips zeker, dus kun je niet lekker liggen of ontspannen zitten.
Hopelijk niet ook nog last van een hersenschudding. Zo'n zere rug is al ellende genoeg naast de gebroken arm.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
In ieder geval heel veel sterkte!!!!
Maureen
Maar Loes toch!
Wat een ellendig bericht.
Ook jij uit de running.
Hoe kwam dat zo?
Heel veel sterkte, en vooral ook beterschap. :hug:
Wat een ellendig bericht.
Ook jij uit de running.
Hoe kwam dat zo?
Heel veel sterkte, en vooral ook beterschap. :hug:
Charlotte
Ojee Loes, dat is flink balen Heel veel sterkte en beterschap Groetjes Alida
-
Oei Loes wat een smak heb je gemaakt.
Beterschap en ik voor een spoedig herstel.
José Sammy & Lieveke
Beterschap en ik voor een spoedig herstel.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Verdorie Loes wat een ellendige val heb je gemaakt.
Arm, hoofd en rug, zal moeilijk zijn een houding te vinden om in slaap te komen.
Je zal wel een poosje uit de running zijn, sterkte en beterschap.
Arm, hoofd en rug, zal moeilijk zijn een houding te vinden om in slaap te komen.
Je zal wel een poosje uit de running zijn, sterkte en beterschap.
Voor mij in ieder geval een meevaller: de boosdoener lijkt mijn corrigerende zool te zijn (en mijn grote enthousiasme om aan de wandel te gaan). Door de operatie is de stand van mijn voet waarschijnlijk gewijzigd en de corrigerende zool dus niet goed meer. Op blote voeten kon ik wel lopen en heb nu mijn crocjes van stal gehaald. Gisteren iets meer rust na de fysio en verder het gewone protocol gevolgd en geen gekke steken en verhitte knie meer gehad. Nog een dagje zo en dan de schoenen weer proberen, maar met de originele inlegzool i.p.v. de podozool. Wordt vervolgd.....
Maureen
Gaat weer de goede kant op Maureen.
Dat zo'n zooltje zo'n invloed heeft.
Op blote voeten lopen merk je dus niet dat de stand van je voet ietsje anders is.
Dat zo'n zooltje zo'n invloed heeft.
Op blote voeten lopen merk je dus niet dat de stand van je voet ietsje anders is.
- jetwolrich
Hè, Loes, wat een pech!!
Ik hoop voor je dat je wat aan de pijn kunt doen.
Beterschap gewenst en sterkte!
Ik hoop voor je dat je wat aan de pijn kunt doen.
Beterschap gewenst en sterkte!
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Tjonge , wat een pech , en dan je rug , is niet leuk , sterkte Loes
Jolanda en Trix