Welk voer???

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
Mary

Re: Welk voer???

Bericht door Mary »

karin73 schreef:
Dus nu toch maar weer een zak Hills gekocht. Want dat werkt schijnbaar beter voor haar.
Ik voer ook Hills. Mijn ervaringen zijn als bij jou.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

mariska1972

Bericht door mariska1972 »

Jeanette schreef:Hoi allemaal,
Hierbij even twee sites.
Het gaat om Carocroc voer. Heel hoogwaardig goed voer. Premium kwaliteit.
Ze hebben er werkelijk van alles in. Van super dieet voer tot puppy melk voor moederloze hondjes :cry:
De ene site kun je alle soorten voer bekijken, maar omdat prijs soms ook van belang is, (b.v. bij fokken van een nest :idea: ), nog even een site met een aantal prijzen. Er zijn echt enorme prijsverschillen. Vergelijk maar eens met de merken die zoveel reclame maken, zoals Royal Canin.
Stapper zit op kip en rijst. Andere brokjes krijgt hij gelijk last van en dieet voer van de dierenarts wilde hij niet eens aan beginnen.
Toen hij eens ernstige problemen had en niet wilde eten hebben we Carnibest gegeven en dat geven we nu ook nog af en toe. Maar op alleen de brokken doet hij het ook heel goed (tijdens de vakantie b.v.)
http://www.vobra.nl/site/html/nl/index.htm
http://www.pdbestel.nl/caracroc.htm
hier krijgen de honden ook carocroc de 23/12 de pup krijgt junior en ze krijgen om de dag vers vlees wat ik of haal bij de slager of een pakje van smuldier uit de vriezer
merk wel dat sinds ze vers erbij krijgen de honden beter in hun vel zitten en de kleuren intenser zijn

gr mariska

marcel

Bericht door marcel »

mariska
krijgen om de dag vers vlees
wat voor vlees is dat dan

mariska1972

Bericht door mariska1972 »

marcel schreef:
mariska
krijgen om de dag vers vlees
wat voor vlees is dat dan
ze krijgen smuldier bij zoals je in het stuk heb kunnen lezen
eerst haalde ik zelf pens hart en spiervlees bij de slager en sneed dit zelf maar door reuma in mijn handen kan ik dit niet meer

vandaar dat ik nu smuldier vlees haal

gr mariska

loes

Bericht door loes »

30 jaar geleden kregen ze bij mij ook vlees etc, maar dan moest je er van alles bijvoegen om het een beetje compleet te maken. Ook bakte ik zelf ongerezen brood voor ze. Inmiddels is er heel goed COMPLEET voer, dus waarom zou je zelf pioneren?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

mariskaR

Bericht door mariskaR »

Ik denk dat ieder zijn eigen voer favoriet heeft. Gelukig bestaat er compleet voer in de vorm van brokken.
Wat vooral belangrijk is dat je in de groei van je hond niet bezuinigt op voer, maar ze een goede samenstelling aan bied van de brokken. Vooral bij grote rassen zie je op latere leeftijd veel (gewrichts)problemen.
Vorig jaar heb ik voor school (opleiding dierenartass) uit moeten zoeken wat nu echt goed voer is; (niet alle merken gehad hoor) maar daar scoorden Royal Canin en Hills heel erg goed op. Hills is wel wat prijziger als Royal Canin.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Aha, dat vind ik interessant. Roosje krijgt hopelijk in het voorjaar een nestje en ik vroeg me af of ik niet beter van Carocroc op Hill's over kon schakelen, naast af en toe 'vers' vlees.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Fija en de pups ook op Hills kregen ook Hills (Nature's Best)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

renske

Bericht door renske »

Zelf ben ik heel tevreden over Carnibest en voor brok Farmfood. Farmfood is een geperste brok. En een brok die, voor zowel pups als volwassen honden gelijk is! Voor kleine honden en pups is er een kleinere brok, maar de samenstelling is gelijk. Voor meer info klik hier.
Bij pups zou ik zelf snel een combinatie van deze twee gaan geven. Ik ken vrij veel kooikerhondjes die Farmfood krijgen en ze doen het er allemaal heel goed op. Vincent zat eerst op de ProPlan, maar is bij ons overgezet op FF. Wonderbaarlijk, maar volgens mij is hij zelfs al een kilo afgevallen. Ik ken meer honden die vaak te dik waren, maar met FF vrij gemakkelijk op het juiste gewicht zijn te krijgen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

De ervaring van Erna bij Lisa was niet 100% goed. De brokken zijn niet hard genoeg, begreep ik. Is minder voor het gebit. :gebit:
Ik vind het trouwens best lastig door alle reclame heen te kijken. FF klinkt zo goed, maar of het nou echt beter zou zijn. Ze kunnen het allemaal mooi brengen.
Uiteindelijk is het in elk merk allemaal afval wat erin zit, neem ik aan.

Ook dat vers vlees... wat is het verschil tussen al die merken? Ik kan het er niet aan aflezen. Van Carnibest heb je nog het Eko-vlees met keurmerk. Klinkt nog wel aardig.
Maar naar al het voer moet de Keuringsdienst van Waarde maar eens kijken.
http://sites.rvu.nl/page/856
Afbeelding

renske

Bericht door renske »

Ariënne schreef:De ervaring van Erna bij Lisa was niet 100% goed. De brokken zijn niet hard genoeg, begreep ik. Is minder voor het gebit. :gebit:
Leg eens uit?

Erna

Bericht door Erna »

Lisa kreeg bij de fokker al Farmfood, ik vind het een heel goed voer. Heb het Lisa 2.5 jaar gegeven. Ik ben alleen veranderd van voer omdat ik dacht dat dit beter was voor Lisa haar gebit. En omdat ze een periode had dat ze steeds op haar pootje beet. Heel soms doet ze dat nog wel eens. Ik heb toen verschillend voer uitgeprobeerd. Op Eco Style moet ze meer kauwen. Deze brokken zijn harder. Daarnaast krijgt ze Duck pens.
Ik heb de pups ook Farmfood gegeven, ze vonden het alle vier niet lekker. Maar dat kon ook komen omdat Lisa heel veel melktoevoer had en ze dat gewoon lekkerder vonden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Puppy brok moet denk ik vooral ook lekker zijn.
En...redelijk betaalbaar, als je er van uitgaat dat de toekomstige eigenaars het ook gaan geven...wat wel verstandig is.
Volgens de meeste boeken/docenten enz. is al het verkrijgbare voer gewoon goed.
Advies van dierenartsen...?????....die hebben bepaalde voeders op hun eigen schappen staan... :fluit:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie heeft 1,5 jaar Farmfood gegeten, maar vond het echt niet lekker. Nu heeft hij een soortgelijk voer: TopCroc. Dit zijn vergelijkbare geperste brokken en vindt hij ietsiepietsie lekkerder... (en is zelfs iets goedkoper) De wekelijkse vuile pensdag is en blijft echter verreweg favoriet!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik heb al vaker het advies gekregen; wat goed is, zo laten.
Ben je tevreden over het voer wat je geeft, dus doet je hond het er goed op; hoef je niet te veranderen.
Deden de honden en pups het hier heel goed op Prins, Weej dreej, Finny en Guusje kregen en krijgen Cavom. De reden van die wisseling staat hier al ergens.
Ook daar doen die van ons het prima op.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

karin73

Bericht door karin73 »

Suske krijgt nog steeds hills puppyvoer. Wel heel duur, maar zolang ze pup is krijgt ze hills en daarna schakelen we wel over op iets wat kwalitatief ook goed is, maar minder duur...
Ik heb geen zin om nu te wisselen en dan straks weer.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

karin73 schreef:Suske krijgt nog steeds hills puppyvoer. Wel heel duur, maar zolang ze pup is krijgt ze hills en daarna schakelen we wel over op iets wat kwalitatief ook goed is, maar minder duur...
Ik heb geen zin om nu te wisselen en dan straks weer.
Lijkt me prima!

Ja Charlotte, ik had het er net met de DAassistente over. Die zei ook dat je er eigenlijk niet te moeilijk over moest doen.
De DA geeft overigens zelf Carnibest aan haar New Foundlander. Poeh, daar zal wat ingaan!
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heb even met de producent van Carnibest gemaild. Ik had de indruk dat de honden hier veel meer gras gingen eten als ik ze Carnibest voerde.
Ik kreeg meteen antwoord terug:

"Geef je de honden ook nog brokjes?
Ons voer zorgt er namelijk voor dat het lichaam schoon wordt, zogenaamd gaat ontgiften. Dit is een natuurlijk proces wat heel gezond is.
Brokjes vervuilen het lichaam helaas, doordat er allerhande stoffen in zitten die niet in een hondenlichaam thuis horen. Gras eten kan ook duiden op het weg willen werken van de afvalstoffen.
Ik denk dat, als ze dan Carnibest krijgen, hun lichaam extra willen stimuleren om dit proces te versnellen.
Als de ontlasting verder goed is, is dat een heel goed teken en kan het verder ook geen kwaad in principe. Zolang ze niet braken en geen diarree krijgen of last van het gras, hoef je je op zich geen zorgen te maken.
Het is alleen wel de vraag of ze het blijven doen, om het lichaam te reinigen. Want dat is wel het eerste wat in mij opkomt."

Ik zou ze dus eens een tijd alleen Carnibest kunnen geven om te kijken of deze theorie klopt, want inderdaad gaf ik ze voornamelijk brokken afgewisseld met één of twee (soms drie) vleesdagen in de week.
Dat wordt dan wel een dure toestand en ik vind het ook wel handig om de honden brokken te kunnen geven. Ik kan ze ook geen vers vlees geven. :mrgreen:
Om het nog ingewikkelder te maken: de laatste tijd willen ze vooral 's morgens wat meer gras eten, naast hun brokkendieet. :scratch:
Afijn: laat mij maar even sudderen! :peace:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tja.....dat doen wij precies zo...
Stapper graast ook. Veel meer dan Sam en Ayla....die alleen maar brokjes aten.. :scratch:
Toch eens in de gaten proberen te houden wanneer hij wel of niet graast.
Lastig hè.
Hij heeft er trouwens zelf geen last van.
Wij wel eens, omdat hij stokstijf blijft wachten tot hij geholpen wordt als het gras er niet goed uit komt.. :shock:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Pim krijgt alleen brokjes en groenten. Die graast echt alleen wanneer hij
wil overgeven.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten