Wachtlijst

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
Sylvia & Bob

Re: Wachtlijst

Bericht door Sylvia & Bob »

Welkom Liesbeth!!! het wachten duurt weliswaar lang maar is zeker de moeite waard!!
Met alle informatie die je hier vind en de foto's die je kan bekijken zal je merken dat de tijd echt wel snel voorbij gaat!!!
Schroom vooral niet om, als je een antwoord op een vraag niet kan vinden, vragen te stellen!!
Wij hebben precies 1 jaar op de wachtlijst gestaan............... maar inmiddels woont Sarah (nu tien maanden) bij ons. Heerlijk eindelijk een :girl: in mijn mannenhuishouden!!!!
Daarnaast wonen ook Bob (kruising chichu/schnautzer van bijna 3 jaar), twee "je weet wel" katers en Henk de "baby" Ara bij ons.
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

loes

Bericht door loes »

Liesberth schreef:Ik heb wat gezocht maar kan niet meer info over De wandeling in Kijkduin vinden. Jullie eindpunt is om 2 uur, maar waar??
Ik heb wat info bij het draadje Wandelen in Kijkduin gezet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Liesberth

Bericht door Liesberth »

loes schreef:
Liesberth schreef:Ik heb wat gezocht maar kan niet meer info over De wandeling in Kijkduin vinden. Jullie eindpunt is om 2 uur, maar waar??
Ik heb wat info bij het draadje Wandelen in Kijkduin gezet.
Dank je ik ga kijken en probeer het in te passen.....
Moet nog een beetje uitvogelen hoe het forum werkt

Evelijn

Bericht door Evelijn »

De tijd op de wachtlijst is toch wel lastig. Sta er nu bijna 9 maanden op... ben nu op vakantie in GB en daar zie ik toch veel mensen met leuke hondjes. Ze lopen hier ook gewoon met hun hond door het stadje en de plaatselijke pub heeft een doggy menu.
Kon het ook niet laten om al een speeltje te komen... er zal toch wel binnen nu en het eind van het jaar een pupje voor ons komen.

Zie nu in mijn onderschrift dat het al bijna 10 maanden is :yes2:
Laatst gewijzigd door Evelijn op 27 jun 2016, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de wachtlijst sinds september 2015

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik hoop het voor je Evelijn! :ja:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik hoop het ook voor je.
Maar nu nog even lekker naar GB is ook niet zo gek!
Dat wordt straks een beetje lastiger. Al is Engeland een stuk makkelijker geworden.
Nog een fijne vakantie. :jeah:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Evelijn

Bericht door Evelijn »

Ik hoop ook dat de langste tijd er wel op zit... al wordt het wel iets langer dan 12 maanden verwacht ik (als ik de info hier en op FB een beetje juist heb geinterpreteerd)

Vakantie GB was vooral ook omdat volgende jaren de vakanties wel met hondje moeten... we zijn niet zo erge vakantiegangers en ik mis mijn kat na 10 dagen al ... Hondje moet gewoon mee verwacht ik :hug2: en dat kan ook met een hond met de kat wordt dat wat lastiger die wil echt niet in een tuigje ofzo.

Maureen

Bericht door Maureen »

Zal inderdaad waarschijnlijk langer worden. Ik hoorde toevallig van mensen die sinds maart 2015 op de lijst staan en nog niet gebeld zijn. Het is nou eenmaal niet te plannen wanneer er gedekt gaat worden en hoeveel er dan komen.... maar er zijn nog dekkingen geweest, dus wie weet wat er nog geboren gaat worden dit jaar. :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je hebt heel leuke vakanties mét hond.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken op rondwandelingen in Nederland..met hond. Leuk voor een dagje zomaar tussendoor.

GB hebben jullie toch maar mooi gezien. :thumbsup:

Wachtlijst is een mal ding... als er nu eens een paar flinke nesten geboren worden....

Evelijn

Bericht door Evelijn »

Ja die wachtlijst is maar bijzonder maar maakt het ook wel spannend... En ik snap het ook wel dat er gewoon weinig te voorspellen is... en dan ook geen idee hoeveel mensen erop staan voor reu of teefje.. En hoeveel puppy's er worden geboren is ook lastig in te vullen.

Maar goed ik hou het een beetje in de gaten als ik lees dat iemand een pupje heeft toegewezen gekregen ben ik meteen benieuwd hoe lang die op de wachtlijst heeft gestaan.

En voor de rest gewoon verder met het leven ... als die mensen die er sinds het voorjaar 2015 op staan een puppy hebben toegewezen gekregen ... komt het wel steeds dichterbij.

Maureen

Bericht door Maureen »

Zo is het.
Iedere dag ben je er dichterbij. Zelfs al weet je niet precies hoe lang het duurt. :!:
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Even heel iets anders.
Kennissen van ons krijgen een Briard pup.
Vóórdat de pups geboren werden moesten ze, om beurten, komen kennismaken.
Er waren 17 gegadigden. Iedereen werd 'bevraagd' en naar aanleiding van dat gesprek kon je eventueel in aanmerking komen voor een pup.
Die kennissen hebben al eerder Briards gehad, zijn met pensioen, wonen naast een bos en hebben sowieso een aardig tuintje.
Wat een mazzel... ze kwamen bovenaan de lijst te staan.
Het nest is de 20e geboren.
Afgelopen weekend mochten ze komen kijken.
Helemaal verliefd op een fauve reutje. Dat zal hem worden!

Wat ben ik dan weer blij met ons systeem. Er wordt ons heel wat werk uit handen genomen. Fredie... :thumbsup: :hug2:

Maureen

Bericht door Maureen »

Helemaal waar Jeannette! Als we Fredie niet hadden voor het TFP..... :bibbers:
Nu is de fok voor ons een makkie: - je hoeft geen ingewikkelde zoekactie voor een reu te doen, maar krijgt een mooi lijstje. - Heb je zelf een wens dan wordt die meegenomen in het onderzoek. - Je hoeft geen liefhebbers voor je pups te zoeken, want die staan al te trappelen en worden netjes in volgorde gezet.- daar mag je ook nog wensen bij aangeven.- En er zijn bij iedere stap al wegwijzers om je op gang te helpen.
:ja: :thumbsup: :thumbsup:
Maureen

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

In de tijd dat wij voor een Appenzeller op de lijst stonden, vóór het internettijdperk,
was het zo goed als onmogelijk om zelf een fokker te vinden.
Alles ging via de club en volgens de lijst.
Ik kon dus niet weten hoe de fokker zijn pups liet opgroeien.
Toen we aan de beurt waren had hij twee nesten, samen zo`n 20 pups.
Onze Micos zat daar rustig tussen te koekeloeren.
De pups speelden op het erf, met de kinderen, en ze scharrelden daar wat rond.
Micos is altijd dol geweest op tractors, daar sprong hij meteen in en dan maar wachten op een aai en een krentenbol van de chauffeur. ;)
De fokker maakte zich niet druk over de nieuwe eigenaren, je moest je er maar mee redden.
Hebben we ook gedaan, hoor. Maar het eerste jaar heb ik weleens wakker gelegen van die eigenwijze boef. Later kwam het toch nog helemaal goed.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat bijzonder Jet, tractors en krentenbollen :hihi:

Onze Sam kreeg van de fokker een lijstje met etenstijden e.d. mee...met daarop... 's middags om theetijd een biscuitje.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Maureen schreef:- Heb je zelf een wens dan wordt die meegenomen in het onderzoek. - Je hoeft geen liefhebbers voor je pups te zoeken, want die staan al te trappelen en worden netjes in volgorde gezet.- daar mag je ook nog wensen bij aangeven.-
:ja: :thumbsup: :thumbsup:
Wat het ook weer bar lastig maakt, soms wachten fokkers een poosje met doorgeven wat er voor de wachtlijst beschikbaar is. Het kan zijn dat ze nadenken over zelf een pupje houden of zijn er vrienden die al lang op de lijst staan maar graag wachten op een hondje van jouw teefje.... maar nu nog niet...of juist wel.... :worship:
De pups zijn tenslotte van de fokker en jong leven is een delicate aangelegenheid. :baby: :love:

Maureen

Bericht door Maureen »

Da's waar.
Wij waren er altijd snel mee, want we wilden snel kennis gaan maken...en nieuwe baasjes ook de tijd geven goed voor te bereiden en feest te vieren :hihi:
Maureen

NinaJose

Bericht door NinaJose »

Gelukkig weer een paar dekkingen. Nu maar hopen dat ze geslaagd zijn. Als er wat nestjes aankomen blijf ik wel moed houden. Toch is het een lange zit. 8 maanden op de wachtlijst nu, dus hopelijk in ieder geval op de helft. In september ga ik mee naar de Ritsdag en als Bobby (weet haar officiële naam niet) goedgekeurd wordt, ga ik toch misschien wachten op een nestje van haar. Maar voorlopig is het gewoon rustig afwachten. Ik ga ervan uit dat ik volgende zomer ook mijn foto's kan plaatsen over onze belevenissen samen. :jeah2: :jeah2:
Joes (Yiskah) geboren 22-09-2017 (Joya x Kiki)

Maureen

Bericht door Maureen »

Misschien zelfs al in de loop van het voorjaar :)
Maureen

Evelijn

Bericht door Evelijn »

Inmiddels een jaar op de wachtlijst... en het gaat nog wel even duren.
Er zijn afgelopen tijd mooi wat nestjes geboren maar zo te zien zijn er niet meer veel dekkingen geweest. En de mensen die pupje toegewezen gekregen hebben stonden iets van april 2015 op de wachtlijst (of langer)
Zaterdag gaan we wel mee met de smouzenwandeling in Drenthe toch even hondjes kijken (en knuffelen) en dan maar weer afwachten.

Gesloten