Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Renate

Re: Lisa

Bericht door Renate »

Wat een slok op! Phoebe gaat hier in het park wel vaak kijken of de eendjes nog wat brood overgelaten hebben. Maar verder eet ze eigenlijk niets.

Wel drinkt ze uit de smerigste slootjes en putjes :o

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie is ook gek op paardenpoep; het liefst rolt hij er ook nog doorheen. Eten sta ik uiteraard niet toe, maar ik ben bang dat hij in een onbewaakt ogenblik zijn kans schoon zal zien. :niks:
Worden paarden eigenlijk het hele jaar door ontwormd?
Waarom heeft er nou nog niemand uitgevonden dat de kleur van paardenpoep in knalblauw verandert als er ontwormmiddel in zit? Dat lijkt me niet zo moeilijk te fabriceren en kan zo veel hondenlevens redden... Dan zie je als baas in elk geval wanneer het foute boel is; nu is het toch steeds weer afwachten of het goed blijft gaan...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Een super idee! :idee:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vanaf dinsdag logeert Saar bij ons. De eerste dag wat onwennig, maar daarna of ze nooit is weggeweest.
Lisa en Saar spelen veel met elkaar, liggen niet bij elkaar in de mand.
Met Sarie gaat het ook erg goed, hoewel zij woensdag liever buiten bleef. Daarna dacht ze, kom op zeg, het is ook mijn huis en ontliep Saar daarna niet meer.
Gisteren zo leuk, had de etensbakken naast elkaar op de grond gezet, Sarie in het midden. Ze hebben heerlijk alle drie hun bakje leeg gegeten. Geen fototoestel bij de hand jammer genoeg. Vandaag opnieuw geprobeerd, nu wel met mijn toestel in de aanslag. Plannetje is toch mislukt. Sarie, gek van eten, schuift een bak op en wil aan Saar haar eten snuffelen. Die laat dat toe en gaat weg. Lisa ziet dat Sarie haar bakje onbeheerd staat en heeft binnen een mum in één grote hap de halve bak van Sarie leeg. :schrik:
Heb snel de rest in veiligheid gebracht. Eerst Lisa eten, daarna Sarie en toen Saar op haar gemak. Geen foto, probeer het niet nog een keertje.
Vandaag een eind gefietst. De honden in de fietskar. Netjes naast elkaar zitten en maar om zich heen kijken. In het bos mochten ze los. Via een andere weg weer terug naar huis.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een gezellige boel Erna.
Jammer van die foto...maar er komen vast nog wel andere mooie foto momenten. :dog: :dog: -^^-
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Gezellig. Best stoer hoor, je ouwetje.
Die gaat nog wel even mee.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Leuk, zo'n logeerpartij als het zo goed gaat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Leuk Erna dat Saar komt logeren. Gezellige boel zo met twee smouzen en peos Sarie. Zou je zelf geen tweede smous erbij willen hebben? Geniet in iedergeval van dit weekje en vergeet geen foto's te maken.

Groetjes Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

sammydesmous schreef:Zou je zelf geen tweede smous erbij willen hebben?
Ik wel, Pim niet.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Misschien als deze week goed bevalt dan Pim ook wel. ;)

Groetjes
Jose en Wieske-Sammy :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Nee hoor. Saar logeert elk jaar bij ons, is niet de eerste keer.
Ik heb het allemaal uitgebreid beschreven onder Lisa en Dop. Pim wil gewoon geen tweede hond. Anders had ik wel een pup uit Lisa haar nest gehouden.
Ach, zo erg is het niet hoor. Lisa is een zeer enthousiaste hond, die telt voor mij voor twee.

corrie

Bericht door corrie »

Geniet maar lekker even van Saar. Gesellig .Fijn dat het goed geet , ook met poes erbij.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Jammer dat je bij die eerste gelegenheid geen fototoestel bij de hand had.
Dat zal er bijzonder hebben uitgezien.
Saar heeft het goed bij jullie, haar mensen kunnen met een gerust hart op vakantie gaan. :thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Het is hier weer hollen of stil staan, beetje druk nu. We hebben Saar woensdagavond naar Eindhoven gebracht, naar de dochter van haar baas. Baas kwam donderdag weer terug van vakantie, maar wij hadden donderdag een bruiloft van vrienden (Vinkeveen) dus dat kwam voor ons niet goed uit. En ook vrijdag groot deel van de dag en avond niet thuis. (Hillegom) Lisa is twee dagen door onze buren opgevangen. Voor haar ook van het ene uiterste naar het andere. Eerst een week met Saar en nu toch veel alleen. Gisteren was de housewarmingparty bij Steef en Jeanette, wat een bof met dat mooie weer, was erg gezellig en heel druk. Vanmiddag wordt het kleinkind van mijn broer en schoonzusje gedoopt, in Hoofddorp. Het is allemaal niet echt naast de deur, we rijden ons zo'n beetje een slag in de rondte. Lies wordt al weer door de buren opgevangen. Morgen zijn we de hele dag thuis. Dan komen de kinderen en kleinkinderen. Voor de kleinkinderen worden er natuurlijk weer eieren verstopt in de tuin, elk jaar weer een leuk feest voor ze.
Doordat we zo veel weg waren kwam Lisa wel iets te kort. Ben wel elke dag met haar wezen fietsen, vanochtend gingen we al even over zeven. Dan is het heerlijk rustig en nog niet warm.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zo, zijn jullie even druk zeg!
Maar het zijn wel allemaal leuke dingen.
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Pim laat Lisa hier in de buurt altijd aan de lange lijn uit. Dan heb je haar niet goed onder controle en wil ze wel eens rotzooi van de straat eten, hoewel Pim dat niet gezien heeft vanochtend.
Ze was amper binnen en spuugde gelijk de vloer onder. :shy: Heb niets tegen haar gezegd, maar ze keek me schuldbewust aan, vond dat wel zielg. Kon natuurlijk ook dat ze zich nog beroerd voelde.
Verder normaal. Maar toen ze een uurtje geleden niet op de bel reageerde vond ik dat wel vreemd. Ze staat altijd als eerste voor de deur als er iemand komt.
Toch denk ik dat ze nergens meer last van heeft. Ga straks lekker een eind met haar lopen.
Morgen weer de eerste wedstrijd van het seizoen, Nieuwegein.
Hoop dat Lisa een beetje wil vangen. Met de trainingen is het hopeloos, ze vangt bijna niets. :oops: Ze doet haar bek te snel dicht waardoor de bal op haar snuit terecht komt. Jammer wat dat kost tijd. Nu proberen om tijdens de trainingen de verkeerd aangeleerde techniek weer te veranderen. Gek eigenlijk, ze vangt al jaren redelijk goed en nu ineens niet meer.

loes

Bericht door loes »

Altijd eng dat gespuug. Hoop dat ze alle troep er uit gewerkt heeft.
Fija heeft ook de gewoonte gauw iets weg te willen schrokken, ze reageert goed op het commando LOS, maar helaas zie je het vaak niet. In de camper liggen ze tegenwoordig op bed en de laatste keer werd ik wakker van gekokhals :schrik: . Ik heb alles geredderd zonder het licht aan te doen, maar het voelde aan als een :mouse1: :bibbers: .
Jammer dat Lisa het vangritme een beetje kwijt is, te graag dus... Toch succes morgen Erna, misschien dat het gevoel van een echte wedstrijd Lisa inspireert.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ieuw :schrik: Loes!
Ik hoop dat Lisa weer gauw opknapt en haar vangtechniek weer op orde krijgt.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Succes morgen, Erna.
Het enige wat helpt tegen eten van de straat is een muilkorf...

Finny blijft de laatste tijd vaak achter om te schransen, ja van wat? :kweenie:
Gras, paardenvijgen etc. :?
Eergisteren heeft ze staan spugen buiten. Verder niets aan haar gemerkt.

Bah Loes, op de tast :sick: opruimen :yucky: .
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Jeetje Loes, op de tast de rommel opruimen is geen pretje. Ik zou wel even het licht hebben aangedaan.
Lisa heeft na vanochtend niet meer gespuugd. Zij laat op commando ook wel los, moet je het wel zien natuurlijk. Ze maakt de overweging tussen doorslikken of uitspugen. Ligt eraan hoe groot het is. Beetje uitgekookt is ze wel.

Het nest is verlaten.
Voor de deur zat een zwaan te broeden. Zag twee dagen geleden dat het eerste jong uit het ei gekropen was. Gisteren waren er al drie jongen, en nu......zijn ze allemaal weg.
Ik liep met Lisa al niet meer over het schelpenpad langs het water omdat pa zwaan je dan stond op te wachten met zijn vleugels zo wijd mogelijk, en al blazend kwam hij dan op je af. Ik had wel ontzag voor pa, had geen zin in een schermutseling.
Maar nu zijn ze dus met de noorderzon vertrokken. In het stuk water waar ik drie bruggetjes ver kan kijken waren ze niet meer.
Zal van de week eens kijken of ik ze nog kan vinden.

Gesloten