Lisa
Re: Lisa
Nee is niet te vergelijken, Lisa is geen vriendin van katten.
Toen ze hem (of haar) voor de eerste keer zag ging Lisa vreselijk te keer. Wilde tegen de schuur oplopen om er maar bij te kunnen. helaas voor haar is ze geen circus hond. En dat weet de kat maar donders goed. Vandaag was Lisa iets minder fel. Ze kan er niet rustig meer van zitten of liggen als hij weer langs is geweest, steeds maar turen of ze de kat weer ziet.
Als het beestje steeds langs blijft komen zal ze er wel aan wennen.
Lies is trouwens een viespeuk hoor. Ze kan heel goed opschieten met Sarie. maar als ik Sarie kam, wat Saar heel vervelend vindt. Heeft ze daarna altijd Lisa op haar nek, even opjagen als Sarie weg mag kan ze niet laten.
Toen ze hem (of haar) voor de eerste keer zag ging Lisa vreselijk te keer. Wilde tegen de schuur oplopen om er maar bij te kunnen. helaas voor haar is ze geen circus hond. En dat weet de kat maar donders goed. Vandaag was Lisa iets minder fel. Ze kan er niet rustig meer van zitten of liggen als hij weer langs is geweest, steeds maar turen of ze de kat weer ziet.
Als het beestje steeds langs blijft komen zal ze er wel aan wennen.
Lies is trouwens een viespeuk hoor. Ze kan heel goed opschieten met Sarie. maar als ik Sarie kam, wat Saar heel vervelend vindt. Heeft ze daarna altijd Lisa op haar nek, even opjagen als Sarie weg mag kan ze niet laten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
ik weet het niet, zelf is Lisa ook niet blij met de kam. Meestal kam ik Lisa niet, af en tot haar pluizige kop om het haar daar wat uit te dunnen. Sarie moet er veel vaker aan geloven. Zij verhaart heel erg en als ik haar niet kam krijgt ze klitten in haar vacht.Ariënne schreef:Zou ze Sarie corrigeren vanwege het tegenstribbelen?
Sarie trekt af en tot met haar linker achterpoot, ze wordt echt een oude poes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Of ze heeft ontzag voor de kat en als ze ziet dat jij haar zo makkelijk iets kan laten doen wat ze akelig vindt, dan staat zij ook haar 'mannetje'.
Onze cairn corrigeerde de katten ook altijd als ik ze iets verbood of wegjoeg als ze iets deden wat niet mocht.
Onze cairn corrigeerde de katten ook altijd als ik ze iets verbood of wegjoeg als ze iets deden wat niet mocht.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Sarie is een goedzak, en Lisa gaat meestal niet te ver bij haar. Als het nodig is om te corrigeren heeft Lisa wel ontzag voor Sarie.
Sarie wil de hele dag maar eten, ze zeurt gewoon. En als ik het geef dan neemt ze maar een paar hapjes en loopt bij haar bakje weg. Vanavond was het zo erg dat ze haar eigen eten niet wilde hebben, en stak haar koppie in Lisa haar bak terwijl die aan het eten was. lisa zal haar dan niet wegsnauwen. Als Sarie van haar eten zou eten zou Lisa dat goed vinden. ook een vorm van ontzag denk ik.
Sarie wil de hele dag maar eten, ze zeurt gewoon. En als ik het geef dan neemt ze maar een paar hapjes en loopt bij haar bakje weg. Vanavond was het zo erg dat ze haar eigen eten niet wilde hebben, en stak haar koppie in Lisa haar bak terwijl die aan het eten was. lisa zal haar dan niet wegsnauwen. Als Sarie van haar eten zou eten zou Lisa dat goed vinden. ook een vorm van ontzag denk ik.
ik denk dat ze verwent is, en kieskeurig aan het worden.
Vroeger at ze alles. nu wil madam alleen nog Whiskas en niet alle smaken. Brokjes ook liever niet.
Als het naar haar zin is eet ze het bakje achter elkaar leeg. En iets wat een uurtje heeft gestaan wil ze ook niet meer hebben. beetje lastig als ze niet alles in één keer heeft leeggegeten. Ik gooi op deze manier regelmatig haar eten weg. maar gemiddeld eet ze tegenwoordig meer dan vroeger. We zijn een beetje haar slaaf aan het worden door tig keer per dag iets aan te bieden.
Nou ja, ze is al oud en een beetje kieskeurig mag ze van mij wel zijn al is het soms lastig.
Ze heeft soms last van haar linker achterpoot. wordt magerder en ik vind dat ze veel plast.

Als het naar haar zin is eet ze het bakje achter elkaar leeg. En iets wat een uurtje heeft gestaan wil ze ook niet meer hebben. beetje lastig als ze niet alles in één keer heeft leeggegeten. Ik gooi op deze manier regelmatig haar eten weg. maar gemiddeld eet ze tegenwoordig meer dan vroeger. We zijn een beetje haar slaaf aan het worden door tig keer per dag iets aan te bieden.
Nou ja, ze is al oud en een beetje kieskeurig mag ze van mij wel zijn al is het soms lastig.
Ze heeft soms last van haar linker achterpoot. wordt magerder en ik vind dat ze veel plast.
Ach, die Sarie..
Veel eten en toch mager worden. Tja...het wordt echt een oude dame.
Nog minder, maar dan lekker, aanbieden en vaker per dag, zal de oplossing wel zijn.
Geeft geen frustratie door eten weg te moeten gooien.
Lisa wil vast af en toe de rangorde herstellen.
Ze bevestigt jouw rol t.o. Sarie misschien wel, door na een borstelbeurt nog even 'te helpen'.
Vaak als je een hond/kat straft, komt de ander daar nog even een punt van maken.
Veel eten en toch mager worden. Tja...het wordt echt een oude dame.
Nog minder, maar dan lekker, aanbieden en vaker per dag, zal de oplossing wel zijn.
Geeft geen frustratie door eten weg te moeten gooien.
Lisa wil vast af en toe de rangorde herstellen.
Ze bevestigt jouw rol t.o. Sarie misschien wel, door na een borstelbeurt nog even 'te helpen'.
Vaak als je een hond/kat straft, komt de ander daar nog even een punt van maken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik had gisteren zo'n gevulde mergpijp voor Lisa gekocht. Nou, ze vond het heel erg lekker. Een hele tijd mee bezig geweest.
Word ik vannacht wakker van een gek geluid, staat madam zo'n beetje in mijn nek te kotsen. Getver.
Onze slaapkamerdeur staat altijd open, meestal komt Lisa niet bij ons op bed. Hooguit dat ze ons smorgens komt wekken, eruit baas.
Was er niet echt blij mee, Pim ook niet want ik heb het bed verschoont, en Pim is een rondje met Lisa gaan lopen, en dat om 15.30 uur.
Lisa was wel een beetje zielig, ze wist het zelf even niet meer. Ze spuugt nooit. En zo'n bot koop ik natuurlijk niet meer want ik denk dat dat de boosdoener is geweest.
Vandaag alles weer normaal.
Word ik vannacht wakker van een gek geluid, staat madam zo'n beetje in mijn nek te kotsen. Getver.

Was er niet echt blij mee, Pim ook niet want ik heb het bed verschoont, en Pim is een rondje met Lisa gaan lopen, en dat om 15.30 uur.
Lisa was wel een beetje zielig, ze wist het zelf even niet meer. Ze spuugt nooit. En zo'n bot koop ik natuurlijk niet meer want ik denk dat dat de boosdoener is geweest.
Vandaag alles weer normaal.
Nou ja, ieder zo z'n taak. Lekker vroeg bij de tijd, dan heb je nog wat
aan je dag. Kotsen op je bed, het komt mij bekend voor, altijd spannend.
aan je dag. Kotsen op je bed, het komt mij bekend voor, altijd spannend.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ach , die arme Lisa. Ze moet jullie echt heel nodig gehad hebben. Pim bofte dat hij een verfrissende wandeling mocht maken. dat is nog altijd beter als een bed verschonen. Was 15-30 uur een vergissing of ging het om een middag dutje?
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Was een vergissing, 3.30 uur was het.corrie schreef:Ach , die arme Lisa. Ze moet jullie echt heel nodig gehad hebben. Pim bofte dat hij een verfrissende wandeling mocht maken. dat is nog altijd beter als een bed verschonen. Was 15-30 uur een vergissing of ging het om een middag dutje?
Mary was met toch te vroeg, we zijn er nog even gaan slapen.
Hihi Erna wat een gedoe midden in de nacht ik koop die mergpijpen ook voor de honden maar nog nooit last gehad.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Hier hebben ze de boel ook een keer onder gespuugd na zo'n gevulde staaf. Alle andere keren is het wel goed gegaan.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes