Lies die nooit haar poten nat wil maken zwemt nu af en toe.
Dat heeft ze snel onder de knie over twee weken wordt ze acht jaar.
Voor een bal of een stok wil ze het water wel in gaan.
Zo'n nat geplukt smousje is ook niet alles hé, Lies lijkt wel een scharminkelig waterratje op een van de foto's.
Foto's gisteren genomen op het Erkemederstrand.
Laatst gewijzigd door Erna op 16 apr 2013, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik sta er zelf ook versteld van. Martine heeft haar vorig jaar het water ingelokt met brokjes, en daar doet Lisa alles voor. Grappig dat ze er nu toch aardigheid in heeft gekregen.
José je vroeg me gisteren nog een keer naar het adres van de wedstrijd van Lisa in Nijmegen.
Het gekke is dat ik het adres nergens op de site zie staan, van geen van de clubs overigens.
Nu staat er wel bij dat we de eerste wedstrijd te gast zijn bij HSV Rijk van Nijmegen.
Zij lopen normaal gesproken onder de vlag van FHN en wij onder Cynophilia.
Heb het adres van HSV Rijk van Nijmegen opgezocht op hun site.
Hondensportvereniging HSV Rijk van Nijmegen. Sportpark Staddijk Noord. 6534 Nijmegen.
Hun kalender is niet bijgewerkt, de wedstrijd staat daar nog niet genoemd.
Voor alle zekerheid gevraagd of deze gegevens kloppen, zodra ik het antwoord heb laat ik het hier weten.
Er zijn twee ringen, er doen negentien teams mee zondag. Lisa zit in team Dogs with talent van KC Pampus.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Erna schreef:
José je vroeg me gisteren nog een keer naar het adres van de wedstrijd van Lisa in Nijmegen.
Het gekke is dat ik het adres nergens op de site zie staan, van geen van de clubs overigens.
Nu staat er wel bij dat we de eerste wedstrijd te gast zijn bij HSV Rijk van Nijmegen.
Zij lopen normaal gesproken onder de vlag van FHN en wij onder Cynophilia.
Heb het adres van HSV Rijk van Nijmegen opgezocht op hun site.
Hondensportvereniging HSV Rijk van Nijmegen. Sportpark Staddijk Noord. 6534 Nijmegen.
Hun kalender is niet bijgewerkt, de wedstrijd staat daar nog niet genoemd.
Voor alle zekerheid gevraagd of deze gegevens kloppen, zodra ik het antwoord heb laat ik het hier weten.
Er zijn twee ringen, er doen negentien teams mee zondag. Lisa zit in team Dogs with talent van KC Pampus.
José het adres klopt, nummer 117 - 121.
Mocht je komen kijken dan is het beter om in de ochtend te komen, weet niet of we er in de middag al snel uit zullen liggen.
Ja grappig hé Jeanette, lijkt inderdaad of Lisa al jaren een waterrat is.
Ik zag haar zwemmen met die stok. Leuk hoor.
Ik dacht al dat het bij Staddijk was. Hoe laat begint het en tot hoe laat is het ongeveer voor het geval we 's morgens niet kunnen.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Wij moeten om 9.30 inspringen, denk dat de wedstrijd om 10.00 uur begint.
Morgens loopt elk team 5x2 runs. Denk dat het middagprogramma 13.00 uur begint.
Dat is een afvalrace. Je mag een keer verliezen, bij twee keer verlies lig je eruit.
Er zullen zeker een aantal teams sneller zijn, daar kunnen we al jaren niet tegenop. Het is te hopen dat we in de middag niet in de eerste groep terecht zullen komen.
Verder afwachten, er zullen bij andere verenigingen ook wel veranderingen in teamsamenstelling zijn.
We komen rond 13:00 uur morgen. 'S morgens zal denk ik niet lukken.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Leuk José, dan zie ik jullie morgen. Om 13.00 uur is Lisa zeker nog niet uitgelopen.
Denk wel dat ze de grote honden in de middag vaker een run zullen laten lopen dan Lisa, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Ik heb de afgelopen weken wat extra keren met Lisa getraind omdat ze niet zo balvast was op de bak waar ze nu op loopt. De afgelopen drie trainingen heeft ze weer alles gevangen, hoop morgen ook.
Inmiddels zijn er 20 teams ingeschreven. Wij lopen morgen met twee teams.
Zal net zulk weer worden als vandaag, dus fijn weer voor het spelletje.
Jammer Gerrie, maar een oom die 80 wordt is bijzonder, mooie leeftijd.
Het was leuk om bij de wedstrijd aanwezig te zijn. Wat een enthousiasme hebben de honden zeg. Geweldig om te zien hoe ze er echt voor gaan. Hoe is het afgelopen Erna?
José, Sammy & Lieveke
Lisa heeft haar eerste wedstrijd van het seizoen erop zitten. José en Theo ik vond het heel leuk dat jullie zijn komen kijken. Wie weet, loopt Sammy over een tijdje ook wel op de flyball velden rond. Ze volgde het spelletje heel oplettend.
Het was een lange dag, vanochtend om 7.00 uur werd ik opgehaald, en vanavond om 18.45 uur was ik weer thuis.
Wat een bof met het weer, ik ben warempel een beetje verkleurd.
We waren met twee teams van onze vereniging, alle tenten in een halve cirkel gezet zodat we een fraaie en gezellige plek hadden om te zitten.
Vanochtend hebben we niet zo heel goed gelopen, moesten er weer een beetje inkomen. Verschillende keren een valse start, of een verkeerde wissel. Dat kost extra tijd. Het resultaat was een gemiddelde van bijna 27 sec. En dat terwijl we eigenlijk 24 a 25 zouden moeten kunnen lopen met het team dat er nu staat.
De top teams lopen 21 a 22 sec. Dat zal ons nooit lukken. Maar het gaat om het spelletje en zolang iedereen en alle honden dat leuk vinden maakt de tijd niet zoveel uit. Van de 20 teams is Lisa haar team in de ochtend 8ste geworden, en ons andere team 10de. Voor het tweede team een heel mooi resultaat.
Vanmiddag hebben we om de dagprijzen gestreden. Wij werden in de tweede poulle ingedeeld, totaal acht teams. De eerste en derde poulle hadden ieder zes teams.
Vanmiddag liepen de honden beter dan vanochtend, of de handlers deden het beter.
De eerste drie wedstrijden gewonnen, en het andere team van ons, dat in dezelfde poulle was ingedeeld hadden ook hun eerste drie wedstrijden gewonnen. De vierde wedstrijd moesten we tegen elkaar, die wonnen wij, maar niet met heel veel overmacht hoor.
Uiteindelijk stonden we in de finale tegenover elkaar, wij alle runs gewonnen, zij ééntje verloren tegen ons. Als wij zouden winnen dan waren we eerste geworden. Als zij zouden winnen dan kwam er nog een herkansingswedstrijd voor ons. Wij waren n.l. ongeslagen de finale ingekomen en zij hadden er eentje verloren.
Het was dus behoorlijk spannend. Zij wonnen de runs, dus moesten we voor een derde keer tegen elkaar lopen vandaag. Uiteindelijk hebben wij gewonnen met een minimaal verschil van 0.5 sec. Heel spannend en heel leuk.
Onze teams gingen dus met twee mooie bekers naar huis, en voor de honden een cadeaubon. Voor die bon kan ik vijf kilo Darf afhalen. De bon komt van slagerij De Groene Weg in Amersfoort, maar kan op elk Darfpunt in Nederland ingewisseld worden. Dus Lisa heeft voor zichzelf een lekkere prijs gewonnen.
Lisa heeft vandaag goed gelopen. Zoals gewoonlijk is ze op de heenweg sneller dan op de terugweg, dat was vorig jaar ook al zo. Ze heeft maar één keer niet gevangen, dus ben heel tevreden met mijn Liesje. Ze is van ons team de langzaamste, maar dat wist ik natuurlijk al. Ach, er moet er een de langzaamste zijn, ze kan zich heel goed handhaven in het team en loopt met heel veel plezier.
Heel bijzonder, bij KC Delft liep een Border Collie met drie poten. Hij miste een achterpoot. En snel dat hij was, deed niet onder voor zijn teamgenoten.
Lijkt me wel heel kwetsbaar, nu komt alles op die ene heup en poot neer op zijn achterhand.
Dat klinkt als een heerlijke dag
Gefeliciteerd met jullie resultaten!
Fijn dat Lisa zich zo goed houdt in haar nieuwe team. Dat is altijd even afwachten als de wedstrijdspanning erbij komt, maar zo te horen heeft ze echt haar plekje veroverd.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Wij zijn ook een paar keer in Rotterdam wezen kijken en het is zeker leuk om mee te maken. Ik vind het knap hoor, al die honden die zo geconcentreerd bezig zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004