smous met een katten fobie....
smous met een katten fobie....
Laatst was ik getuige van een wel heel aparte situatie tussen smous en kat.
Zoals bijna iedereen weet zijn smousjes dol op katten,soms iets té dol vooral Jeltje rent ze het liefst vliegensvlug achterna.
Maar waar ik nu getuige van was,was een smousje die zich weg liet jagen door een kat die zijn zinnen op de smous had gezet,nadat hij had gemerkt dat dit hondje bang was voor hem.Deze smous rent nu elke keer als de kat in de buurt komt gillend (en met gillen bedoel ik ook echt gillen ) door de tuin terug naar binnen,met als resultaat dat dit hondje de tuin niet meer in durft Hebben jullie nog tips om dit smousje van zijn/haar angst af te helpen????
Zoals bijna iedereen weet zijn smousjes dol op katten,soms iets té dol vooral Jeltje rent ze het liefst vliegensvlug achterna.
Maar waar ik nu getuige van was,was een smousje die zich weg liet jagen door een kat die zijn zinnen op de smous had gezet,nadat hij had gemerkt dat dit hondje bang was voor hem.Deze smous rent nu elke keer als de kat in de buurt komt gillend (en met gillen bedoel ik ook echt gillen ) door de tuin terug naar binnen,met als resultaat dat dit hondje de tuin niet meer in durft Hebben jullie nog tips om dit smousje van zijn/haar angst af te helpen????
Re: smous met een katten fobie....
Die angst is echt veroorzaakt door die kat en dus terecht.
Het hondje zal vast wel een paar beste meppen hebben gekregen.
Wat mij betreft doe je daar gewoon niets aan.
Het hondje zal vast wel een paar beste meppen hebben gekregen.
Wat mij betreft doe je daar gewoon niets aan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Naar mijn weten is dit hondje nooit lichamelijk toegetakeld door deze betreffende kat,maar de rollen lijken hier gewoon omgedraaid,want de kat vindt het heerlijk om dit hondje letterlijk door de tuin te jagen,en het hondje zelfs onder begeleiding het huis in te jagen de bewoners van het huis moeten uiteindelijk de kat uit hun woonkamer jagen,nou en dat is toch wel een heel raar fenomeen
Maar het is wel sneu als een hond z'n eigen tuin niet meer in durft zeg!
-
Vraag of de eigenaar van de poes haar bij zich wil houden. Of liever binnen.
Groetjes
José en Wieske-Sammy & Lieveke
Groetjes
José en Wieske-Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Katten zijn daar bekend mee. Die voelen dat haarfijn aan. Wij hadden vroeger
maar 1 kennis die echt bang was van onze kat. Als zij er was werd de kat buiten
gezet. Dat was nooit een probleem, maar wel als zij er was. De kat zag altijd kans
om weer binnen te komen en sprong dan onverwacht op haar schoot. Dat deed
hij bij niemand anders.
maar 1 kennis die echt bang was van onze kat. Als zij er was werd de kat buiten
gezet. Dat was nooit een probleem, maar wel als zij er was. De kat zag altijd kans
om weer binnen te komen en sprong dan onverwacht op haar schoot. Dat deed
hij bij niemand anders.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Als het mijn kat was zou ik hem inderdaad zeker binnenhouden,want ik wil anderen mensen niet tot last zijn.Maar ja niet iedereen denk daar hetzelfde over,dus in dit geval kamp dit smousje nog steeds met dit katten probleem
Dat is echt moeilijk, want een vreemde kat kun je niet dirigeren. Hoogstens proberen hem uit de tuin te houden door afschrikken, obstakels.
1 van Fija's pups kwam ook bij 2 katten terecht, waarvan 1 agressief was naar hem. Ook echt op hem jagen. Met wat moeite is dat goed gekomen, maar binnenshuis heb je dat natuurlijk makkelijker in de hand.
1 van Fija's pups kwam ook bij 2 katten terecht, waarvan 1 agressief was naar hem. Ook echt op hem jagen. Met wat moeite is dat goed gekomen, maar binnenshuis heb je dat natuurlijk makkelijker in de hand.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het is vervelend alsd je hond zo achter katten aanjaagt, Zolang katten weg rennen blijft dat gebeuren. Als het er op aan komt wint de kat meestal. Wel heel vervelend als het in je eigen tuin gebeurd.
Misschien moeten ze eens katten belasting gaan heffen, er lopen er zoveel en allemaal los op straaat en in andermans tuin. Hoe zouden die katten mensen reageren als wij onze honden zo laten rondlopen en in hun tuin gaat zitten poepen
Misschien moeten ze eens katten belasting gaan heffen, er lopen er zoveel en allemaal los op straaat en in andermans tuin. Hoe zouden die katten mensen reageren als wij onze honden zo laten rondlopen en in hun tuin gaat zitten poepen
Tja...waarschijnlijk blijft er niets over dan de tuin vrij van deze kat te houden.
Gaas..hekwerk met dun draad erboven, zodat de kat er niet overheen kan.
En de hond voorzichtig met 'lieve' katten in aanraking brengen.
Gaas..hekwerk met dun draad erboven, zodat de kat er niet overheen kan.
En de hond voorzichtig met 'lieve' katten in aanraking brengen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Katten zijn heel slim. Lisa wil ook altijd achter ze aan, maar de katten weten haarfijn dat Lisa in de buurt aan een lijn vastzit en niet bij hun kan komen.
De enige oplossing is om de tuin katproef te maken. Een klus, maar dat moet wel kunnen.
De enige oplossing is om de tuin katproef te maken. Een klus, maar dat moet wel kunnen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
De enige oplossing is om de tuin katproef te maken. Een klus, maar dat moet wel kunnen.[/quote]
Ik denk dat dit geen oplossing is. Die mensen hebben een tuin waar je u tegen zegt.
Ik denk dat dit geen oplossing is. Die mensen hebben een tuin waar je u tegen zegt.
Dan een stukje hondproef aan het huis waar de kat niet kan komen. Als het goed gaat daarna het stuk uitbreiden. Ben niet voor schrikdraad, maar kan een oplossing zijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Phoebe is ook niet dol op katten. Ze is ooit heel erg geschrokken van een blazende kat op een schutting. Ik vind het wel makkelijk dat ze geen katten opjaagt.
Phoebe kijkt nog altijd naar de plaats waar die kat toen zat als we door die straat wandelen. Ze is het nooit vergeten.
Phoebe kijkt nog altijd naar de plaats waar die kat toen zat als we door die straat wandelen. Ze is het nooit vergeten.
Laatst gewijzigd door Renate op 17 jul 2011, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden als Stapper eens flink de schrik te pakken zou krijgen.
Buitengewoon lastig dat hij zo fel is op katten.
We merken direct het verschil.
Zit er een kat...Stapper ziet hem direct..!!!....Bloem niet echt.
Buitengewoon lastig dat hij zo fel is op katten.
We merken direct het verschil.
Zit er een kat...Stapper ziet hem direct..!!!....Bloem niet echt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
...nog niet...Jeanette schreef:....Bloem niet echt.
De mijne mogen ook wel eens aangepakt worden door een kat. Alleen al van de wetenschap dat we naar buiten gaan, worden ze onrustig; stel dat hij er weer zit...
Noddy verblikt of verbloost niet als ze joelend langskomen, en blijft rustig zitten. Hij weet dat de hondjes vastzitten. De rode kater van 2 huizen verderop zit ze altijd uit te dagen op mijn schuurdak. Als de honden hem zien is het hek van de dam; Kwaaier kun je ze niet krijgen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Het eerste dat me te binnen schiet is, kom Senna eens lenen Maar even serieus, een echte diepgewortelde angst lijkt me heel moeilijk er uit te krijgen. Misschien toch de methode van afleiden? Arme Guusje, zo overstuur er van
Supersneu voor Guusje. Maar waarschijnlijk is afleiden de enige oplossing....
Ik kan in ieder geval niet iets zinnigers bedenken.
Ik kan in ieder geval niet iets zinnigers bedenken.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )