Urineverlies
Urineverlies
Mazzel, mijn 4-jarige teefje verliest 's avonds, als ze ligt uit te rusten van de belevenissen van die dag, urine. Meestal een beetje, soms wat meer; ze wordt dan wakker en likt zichzelf. Als we haar mee naar buiten nemen, staat ze te kijken, zo van "ik hoef toch helemaal niet uit". Ze plast dan ook niet. Verder is ze beslist niet incontinent. Iemand zoiets aan de hand gehad? Het is niet iedere avond, voornamelijk als ze heel veel gerend heeft, lijkt het wel
Alvast hartelijk dank voor jullie advies. Marjan
Alvast hartelijk dank voor jullie advies. Marjan
Re: Urineverlies
Is ze gesteriliseerd?
Hoi Marjan,
Onze reu verliest wel eens urine.
Ik heb het idee dat het bij hem vaak gebeurt na b.v. anti-vlooiendruppels.
Sommige middelen kan hij echt niet tegen.
Maar het gebeurt ook wel eens zonder aanwijsbare oorzaak.
Soms heeft hij er weken geen last van....en dan weer een par keer achter elkaar.
Is Mazzel gesteriliseerd??
Onze reu verliest wel eens urine.
Ik heb het idee dat het bij hem vaak gebeurt na b.v. anti-vlooiendruppels.
Sommige middelen kan hij echt niet tegen.
Maar het gebeurt ook wel eens zonder aanwijsbare oorzaak.
Soms heeft hij er weken geen last van....en dan weer een par keer achter elkaar.
Is Mazzel gesteriliseerd??
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, Mazzel is vorig jaar gesteriliseerd en daarna is het eigenlijk begonnen.
Voor de goede orde, ze verliest dus alleen urine als ze slaapt.
Groetjes, Marjan
Voor de goede orde, ze verliest dus alleen urine als ze slaapt.
Groetjes, Marjan
Onze oude reu verloor ook urine op latere leeftijd.
Hij heeft toen een poosje medicijnen gekregen die bedoeld waren voor teven met dat probleem.
Het hielp uitstekend. Na een poosje weer afgebouwd en heel af en toe weer eens een 'kuurtje'.
Hij heeft toen een poosje medicijnen gekregen die bedoeld waren voor teven met dat probleem.
Het hielp uitstekend. Na een poosje weer afgebouwd en heel af en toe weer eens een 'kuurtje'.
Hoi Marjan, naar wat ik er over gelezen heb kan dit voorkomen bij gesteriliseerde teefjes. Dat kan varieren tussen een paar druppeltjes als ze in rust zijn tot ergere incontinentie. Het moet (als je dat wilt) met meficijnen goed te verhelpen zijn. Ik zou het anders even aan je DA vragen.
Het lijkt op het verhaal van Hieke. Ook lek in ruste na de sterilisatie. Dit was eerst soms. Als ze lekte kreeg ze gewoon een luier om. Met een gat erin geknipt voor de staart. Het soms werd later bijna dagelijks. Vooral lek in de avond . Op een gegeven moment ook overdag. Hieke kreeg er zelf duidelijk last van, ze voelde zich vies. Nadat ze op een middag midden in een plas ontwaakte was bij mij de maat vol. Na overleg met de DA is ze aan de medicatie gegaan. Hieke krijgt nu 2x per dag een wart tablet enurace 50. Met succes. Zodra we het een keer vergeten gaat het weer mis. Voordat ze aan de medicatie ging is ze eerst door de DA nagekeken en is er urine onderzoek geweest.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Hallo allemaal,
Wat een ellende; het troost dat het vaker voorkomt, maar leuk is anders.
Ik ga morgen met haar naar de dierenarts en dan maar aan de (kwart pil).
Ik hou jullie op de hoogte.
Marjan
Wat een ellende; het troost dat het vaker voorkomt, maar leuk is anders.
Ik ga morgen met haar naar de dierenarts en dan maar aan de (kwart pil).
Ik hou jullie op de hoogte.
Marjan
Hallo Marjan.
Het klinkt alsof ze het vooral heeft als ze flink moe is. Ze slaapt dan waarschijnlijk dieper waardoor ze het niet goed voelt.
Als er een alternatieve dierenarts bij jullie in de buurt is, zou je ook acupunctuur of homeopathie kunnen overwegen.........als je dat ziet zitten natuurlijk.
Het klinkt alsof ze het vooral heeft als ze flink moe is. Ze slaapt dan waarschijnlijk dieper waardoor ze het niet goed voelt.
Als er een alternatieve dierenarts bij jullie in de buurt is, zou je ook acupunctuur of homeopathie kunnen overwegen.........als je dat ziet zitten natuurlijk.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Omdat in het voorgeslacht van Fija nierfalen voorkomt (vorig jaar vader, grootmoeder) hebben we haar urine laten controleren. Die was niet zo erg geconcentreerd dus voor de zekerheid ook een uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Gelukkig was alles netjes binnen de waarden.
Overigens lekte ze al een tijdje, wat waarschijnlijk een gevolg is van de sterilisatie, dus nu toch maar aan de medicijnen (voorlopig Enurace 10 2x per dag), want een paar keer in een kletsnat bed stappen is geen lolletje .
Overigens lekte ze al een tijdje, wat waarschijnlijk een gevolg is van de sterilisatie, dus nu toch maar aan de medicijnen (voorlopig Enurace 10 2x per dag), want een paar keer in een kletsnat bed stappen is geen lolletje .
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Fijn dat alles netjes binnen de waardes is Loes.
Jammer van het urine verlies van Fija, met medicijnen goed onder controle te houden. Een nat bed lijkt me inderdaad erg vervelend.
Lisa heeft tijdens de hittegolf-weken twee keer haar urine laten lopen. Niet een beetje, maar volledige blaasinhoud.
Heb in dubio gestaan om met haar naar de DA te gaan, maar toch niet gedaan.
Toen Lisa 1.5 jaar was is haar hetzelfde overkomen, ook tijdens heel heet weer.
Toen liep ze zelfs te zwalken op haar poten. Meteen naar de DA gegaan die niets kon vinden. Bloed onderzoek, enz.
Het komt bij Lisa alleen voor als het heel erg warm is, moet dan goed op haar letten en rustig houden, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Is bij haar anders dan bij Hieke en Fija, maar misschien een voorbode voor later.
Jammer van het urine verlies van Fija, met medicijnen goed onder controle te houden. Een nat bed lijkt me inderdaad erg vervelend.
Lisa heeft tijdens de hittegolf-weken twee keer haar urine laten lopen. Niet een beetje, maar volledige blaasinhoud.
Heb in dubio gestaan om met haar naar de DA te gaan, maar toch niet gedaan.
Toen Lisa 1.5 jaar was is haar hetzelfde overkomen, ook tijdens heel heet weer.
Toen liep ze zelfs te zwalken op haar poten. Meteen naar de DA gegaan die niets kon vinden. Bloed onderzoek, enz.
Het komt bij Lisa alleen voor als het heel erg warm is, moet dan goed op haar letten en rustig houden, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Is bij haar anders dan bij Hieke en Fija, maar misschien een voorbode voor later.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het is bij Fija ook begonnen toen het erg warm was en ze ook extra dronk. Soms lag ze op haar rug naast me op de bank en dan zag ik de druppels gewoon opwellen.
Maar omdat ik nu een paar keer een kletsnat bed had heb ik het maar gelijk gemeld nu ze toch voor die controle van de urine ging. Het is ook haast ondoenlijk om haar uit de slaapkamer te houden, want dan kunnen we de balkondeuren ook niet open hebben en moet alles stijf dicht want ze maken makkelijk een deur open.
Maar omdat ik nu een paar keer een kletsnat bed had heb ik het maar gelijk gemeld nu ze toch voor die controle van de urine ging. Het is ook haast ondoenlijk om haar uit de slaapkamer te houden, want dan kunnen we de balkondeuren ook niet open hebben en moet alles stijf dicht want ze maken makkelijk een deur open.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wel lastig Loes. Kan je haar niet wennen om op een kleed naast je bed te liggen.
Lisa ligt naast het bed als ze naar de slaapkamer komt. Deur staat altijd open.
Vorig jaar kwam ze ook wel op het bed, dacht eerst laat maar. Maar zelf vind ik het veel te warm als zij tussen ons in ploft, want dat is het zo'n beetje als ze op het bed komt. Ik heb het haar af kunnen leren, en nu ligt ze netjes naast het bed.
Meestal komt Lisa niet naar boven, blijft ze lekker in haar hok in de gang liggen, dat is toch wel haar favoriete plekje voor de nacht.
Lisa ligt naast het bed als ze naar de slaapkamer komt. Deur staat altijd open.
Vorig jaar kwam ze ook wel op het bed, dacht eerst laat maar. Maar zelf vind ik het veel te warm als zij tussen ons in ploft, want dat is het zo'n beetje als ze op het bed komt. Ik heb het haar af kunnen leren, en nu ligt ze netjes naast het bed.
Meestal komt Lisa niet naar boven, blijft ze lekker in haar hok in de gang liggen, dat is toch wel haar favoriete plekje voor de nacht.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Oeh, nat bed is niet geweldig. Gelukkig zijn er medicijnen die goed kunnen helpen.
En gelukkig zijn alle waarden netjes op orde.
En gelukkig zijn alle waarden netjes op orde.
Maureen
Onze honden slapen gewoon in de huiskamer, maar ze wil overdag nog wel eens lekker languit op mijn bed gaan liggen. Bij ons is alles gelijkvloers. In ons vroegere huis kwamen de honden nooit boven,
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Balen Loes, een nat bed. Maar dikke kans dat de medicatie goed aanslaat. Sam kreeg ook medicijnen tegen zijn 'lekken' ...ging prima.
Een hele opluchting dat de bloedwaardes goed waren.
Een hele opluchting dat de bloedwaardes goed waren.
Bert moest de medicijnen ophalen en ik heb hem naar een uitdraai van het laboratorium-onderzoek laten vragen. Een hoop gedoe, maar hij kwam er mee aan. Een heel pakket. Nou ja gezien de prijs mag dat ook wel. (ruim € 120.00 voor alleen het bloedonderzoek).
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Sjonge!
Maar fijn dat alles verder goed is.
Maar fijn dat alles verder goed is.
Fijn dat de uitslag goed is maar zeker een hoop geld
Heb net ff de laatste rekening van Boy er op na gekeken en bloedafname 6.05 euro,labkosten 18.35 euro en onderzoek lever,nieren en schildklier was 68.16 dus een stuk lager dat de DA bij jou Loes.
Heb net ff de laatste rekening van Boy er op na gekeken en bloedafname 6.05 euro,labkosten 18.35 euro en onderzoek lever,nieren en schildklier was 68.16 dus een stuk lager dat de DA bij jou Loes.
Het kon ook alleen beperkter via de DA en dat was wel wat goedkoper maar gelijk maar ff alles via het externe lab laten doen.
Goedkoop zijn ze hier niet, echt stadse prijzen. Ze gaan dan ook een mooie kliniek aan de overkant bouwen ....
Goedkoop zijn ze hier niet, echt stadse prijzen. Ze gaan dan ook een mooie kliniek aan de overkant bouwen ....
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004