RITSdag en plukken.
RITSdag en plukken.
Phoebe zal eind januari, begin februari naar de RITSdag mogen. Nu zit ik een beetje met het plukken. Eigenlijk zou ik haar nu moeten laten plukken, want dan is haar vacht op de RITSdag weer mooi vol. Helaas is ze nu nog niet plukrijp. Ik verwacht dat ze volgende maand of zelfs november weer geplukt kan worden (ze is half mei geplukt), maar dan is haar vacht niet vol op de RITSdag.
Hoe kan ik dit nu het beste sturen? Strippen?
Hoe kan ik dit nu het beste sturen? Strippen?
Zelf zou ik er afblijven en zien wat het wordt.
Plukken zal niet altijd precies na 6 maanden moeten.
Tegen de tijd dat het zou gaan verharen kun je het regelmatig kammen.
Dan heb je het haar wat echt loszit alvast te pakken. Een mooi begin
om over te stappen naar strippen.
Plukken zal niet altijd precies na 6 maanden moeten.
Tegen de tijd dat het zou gaan verharen kun je het regelmatig kammen.
Dan heb je het haar wat echt loszit alvast te pakken. Een mooi begin
om over te stappen naar strippen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja, dat is precies wat ik bedoel.
Gewoon afwachten of het te doen is om het plukken uit te stellen.
Niet iedere smous krijgt evenlang haar.
En het kammen inderdaad niet te fijn. Voorzichtig met de eventuele
ondervacht.
Gewoon afwachten of het te doen is om het plukken uit te stellen.
Niet iedere smous krijgt evenlang haar.
En het kammen inderdaad niet te fijn. Voorzichtig met de eventuele
ondervacht.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Ik ga voor Mary's advies, maar moet er wel bij zeggen, dat ik zelf nog nooit een smous met een superharde vacht heb gehad , dus als het echt met plukken uit gaat vallen...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Bij Desi vallen de haren er bij bosjes uit!!! Net voor de clubmatch!!!
Ik heb net Betty Snepvanger (fokster) gebeld met de vraag wat ik moest doen. Ze adviseerde me beslist niet te kammen. want kammen is zeer schadelijk voor de ondervacht! Gewoon naar de clubmatch komen met een over-over-rijpe hond.
Loes hopelijk verliest Fija nog geen haren
Ik heb net Betty Snepvanger (fokster) gebeld met de vraag wat ik moest doen. Ze adviseerde me beslist niet te kammen. want kammen is zeer schadelijk voor de ondervacht! Gewoon naar de clubmatch komen met een over-over-rijpe hond.
Loes hopelijk verliest Fija nog geen haren
Nee, Fija's vacht is veel zachter en ook klitterig, dus die moet nog weleens ontward worden, maar is nog steeds niet helemaal geplukt. Ik heb wel haar oortjes weer gedaan, dus weer een zeer licht smoeltje met donkere oortjes. Och, ze heeft een waslijst van foutjes, maar het blijft een liefie om te zien.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Phoebe is vandaag geplukt!
Mooi op tijd voor een mooie dikke vacht op de ritsdag over een maand of 4. Ik had onze trimster vorige week om advies gevraagd (die zie ik altijd op het schoolplein) en hoewel het nog niet echt nodig was (zonder de tijdsdruk van de ritsdag had ik het zeker nog een maand uitgesteld) was haar vacht plukrijp. Deze week is haar vacht goed rijp geworden.
Gelukkig is Phoebe al meer hond dan 5 maanden geleden. Het is nu niet zo'n eng kaal ratje'', maar toch ga ik na de ritsdag voor het strippen. De trimster heeft Phoebe weer heel mooi geplukt.
Ze heeft mij vanmiddag gevraagd of ze Phoebe als model mag gebruiken voor haar certificaat 'strippen', want ze heeft meerdere strip-klanten en ze is erg enthousiast over Phoebe's vacht. Nou uiteraard, Phoebe en ik voelen ons vereerd, haha. Als dank mag ik Phoebe dan een jaar lang gratis laten strippen.
Mooi op tijd voor een mooie dikke vacht op de ritsdag over een maand of 4. Ik had onze trimster vorige week om advies gevraagd (die zie ik altijd op het schoolplein) en hoewel het nog niet echt nodig was (zonder de tijdsdruk van de ritsdag had ik het zeker nog een maand uitgesteld) was haar vacht plukrijp. Deze week is haar vacht goed rijp geworden.
Gelukkig is Phoebe al meer hond dan 5 maanden geleden. Het is nu niet zo'n eng kaal ratje'', maar toch ga ik na de ritsdag voor het strippen. De trimster heeft Phoebe weer heel mooi geplukt.
Ze heeft mij vanmiddag gevraagd of ze Phoebe als model mag gebruiken voor haar certificaat 'strippen', want ze heeft meerdere strip-klanten en ze is erg enthousiast over Phoebe's vacht. Nou uiteraard, Phoebe en ik voelen ons vereerd, haha. Als dank mag ik Phoebe dan een jaar lang gratis laten strippen.
Joho ....Renate
Dat klinkt erg goed. Wil je foto's maken??? Ook van het strippen als dat een beetje dichtbij kan. Ik ben heel erg benieuwd. Ik hoor alom dat Phoebe zo'n mooie vacht heeft. Geweldig dat ze strip model mag worden. Alhoewel...stripster...
Dat klinkt erg goed. Wil je foto's maken??? Ook van het strippen als dat een beetje dichtbij kan. Ik ben heel erg benieuwd. Ik hoor alom dat Phoebe zo'n mooie vacht heeft. Geweldig dat ze strip model mag worden. Alhoewel...stripster...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
stripster
Natuurlijk wil ik foto's maken, Jeanette. Ik zal het morgen overdag doen, want dan is het resultaat duidelijker.
Ze is nu nog niet gestript, maar geplukt, want dan weet ik zo goed als zeker dat ze mooi in haar vacht zit met de ritsdag.
Na de ritsdag wordt ze voor het eerst gestript en natuurlijk maak ik dan ook foto's van ons model!
Natuurlijk wil ik foto's maken, Jeanette. Ik zal het morgen overdag doen, want dan is het resultaat duidelijker.
Ze is nu nog niet gestript, maar geplukt, want dan weet ik zo goed als zeker dat ze mooi in haar vacht zit met de ritsdag.
Na de ritsdag wordt ze voor het eerst gestript en natuurlijk maak ik dan ook foto's van ons model!
Ach ervaring telt vaak meer dan een certificaat. Ik zou Phoebe ook zo aan jou toevertrouwen hoor.
Je moet er echt gevoel voor hebben/krijgen, denk ik. De trimster van Phoebe stript al een tijdje, maar nu ze een aantal klanten heeft voor strippen wil ze graag haar certificaat halen. Ik bof dat ze Phoebe uitgekozen heeft als model. Ik heb alle vertrouwen in haar.
Misschien dat ik het over een paar jaar zelf wel ga proberen. Ik ben nu nog zo druk met de kinderen en mijn studie. In de tijd die ik nog over heb, wandel ik liever met Phoebe.
Je moet er echt gevoel voor hebben/krijgen, denk ik. De trimster van Phoebe stript al een tijdje, maar nu ze een aantal klanten heeft voor strippen wil ze graag haar certificaat halen. Ik bof dat ze Phoebe uitgekozen heeft als model. Ik heb alle vertrouwen in haar.
Misschien dat ik het over een paar jaar zelf wel ga proberen. Ik ben nu nog zo druk met de kinderen en mijn studie. In de tijd die ik nog over heb, wandel ik liever met Phoebe.