Artrose

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Plaats reactie
sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Artrose

Bericht door sammydesmous »

Het topic Artrose hadden we volgens mij nog niet op het Smoushondenforum vandaar dat ik dit topic aangemaakt heb.

Sammy heeft volgens onze DA wat last van Artrose.
Ze heeft tot nu toe nog de Carpodyl tabletjes. We zijn al aan het afbouwen om te kijken hoe het gaat. Ze zit nu op een 1/4 tabl per dag. Eerlijk gezegd merken we niet zo veel verschil met een kwart of een halve per dag. Tenminste nu niet meer zo, het gaat in iedergeval niet slechter met haar. Het is wat wisselend. Meestal maar ook niet iedere dag, heeft ze er ‘s avonds het meeste last van. Maar na een aantal stappen loopt ze weer normaal zoals anders En wil ze wel met de bal spelen. Ook in het bos rent ze nog steeds.

Zoals Sammy zullen er wel meer honden zijn die op latere leeftijd artrose in meer of mindere mate krijgen.
We vragen ons af wat zijn eigenlijk de behandelmethodes als een hond artrose heeft, pijnstilling, fysio of wat dan ook. Iemand ervaring mee?


José Sammy & Lieveke 🐶 🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Artrose

Bericht door sammydesmous »

Ik zag net dat Artrose op het oude forum wel aan de orde is gekomen vandaar dat ik de link naar dat topic op ons oude forum hier plaats.

https://www.smoushondenforum.nl/archief ... se#p148082

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Artrose

Bericht door Maureen »

sammydesmous schreef:Het topic Artrose hadden we volgens mij nog niet op het Smoushondenforum vandaar dat ik dit topic aangemaakt heb.

Sammy heeft volgens onze DA wat last van Artrose.
Ze heeft tot nu toe nog de Carpodyl tabletjes. We zijn al aan het afbouwen om te kijken hoe het gaat. Ze zit nu op een 1/4 tabl per dag. Eerlijk gezegd merken we niet zo veel verschil met een kwart of een halve per dag. Tenminste nu niet meer zo, het gaat in iedergeval niet slechter met haar. Het is wat wisselend. Meestal maar ook niet iedere dag, heeft ze er ‘s avonds het meeste last van. Maar na een aantal stappen loopt ze weer normaal zoals anders En wil ze wel met de bal spelen. Ook in het bos rent ze nog steeds.

Zoals Sammy zullen er wel meer honden zijn die op latere leeftijd artrose in meer of mindere mate krijgen.
We vragen ons af wat zijn eigenlijk de behandelmethodes als een hond artrose heeft, pijnstilling, fysio of wat dan ook. Iemand ervaring mee?


José Sammy & Lieveke Afbeelding Afbeelding
Acupunctuur gaf bij onze oudjes ook wel verlichting. Maar dat is niet voor iedereen in de buurt beschikbaar...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Artrose

Bericht door loes »

sammydesmous schreef:
01 nov 2020 20:12
Ik zag net dat Artrose op het oude forum wel aan de orde is gekomen vandaar dat ik de link naar dat topic op ons oude forum hier plaats.

https://www.smoushondenforum.nl/archief ... se#p148082

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Fijn José dat je dat allemaal zo goed bijhoudt, scheelt een hoop zoeken :ja:
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Helena
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 okt 2020 23:14

Re: Artrose

Bericht door Helena »

Ik heb goede ervaring met synopet in combinatie met flexadin.

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Artrose

Bericht door sammydesmous »

Dank je Helena, ik ga eens kijken naar deze middelen.

Jose Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Artrose

Bericht door sammydesmous »

Sammy krijgt ook glucosamine voor haar Artrose.
Sinds ze dit dagelijks krijgt lijkt het als of ze geen last meer heeft van haar artrose.
Ze staat weer vloeiend op en rent weer als een kieviet. 😂
Ze krijgt Frama Glucosamine Chondrotine & MSM.
Ze doet het erfgoed op.
Lieveke heeft nog geen last van artrose maar geven we wel dagelijks een klein beetje.
Ook krijgen ze beiden zalmolie over de brokjes.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Plaats reactie