Praktijkspeuren

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Praktijkspeuren

Bericht door Maureen »

Vandaag met Stijnke weer heerlijk gespeurd.
Met voorzorgsmaatregelen.
Ik had mijn eigen gele hesje meegenomen om goed zichtbaar te zijn voor de juf. Normaal neemt zij er een of twee mee met opdruk dat we les hebben. Maar die worden door iedereen gebruikt en dat kon dus niet. Maar mijn eigen hesje is net zo geel alleen zonder de opdruk. De portofoon lag klaar op de picknicktafel en kon ik zelf in mijn zak hangen. Met handschoenen aan. Heb ik altijd bij het speuren, want dan houdt de lijn lekkerder vast. Afstand houden tijdens de les is geen probleem uiteraard, omdat je het grootste deel van de les het spoor volgt en dat gaat beter als er een flinke afstand tussen de loper en de zoeker in zit. In dit geval startten we zelfs pas een kwartier na de juf. Het tweede en derde spoor iets sneller.
Maar Stijnke was helemaal in haar element. Hele verhalen onderweg en tegelijk liet ze zo goed zien hoe we moesten lopen en waar het even lastiger was. Ik liep helemaal blij te zijn.
Zelfs toen ik haar vlak voor een kruising even moest stil zetten omdat ik mijn veters moest strikken om niet op mijn neus te vallen, bleef ze rustig staan, keek even om of ik in dezelfde richting bleef staan en wachtte netjes tot ik het sein gaf dat we verder konden. Geen stress of onzekerheid. Ze wist dat ze goed zat en niet stil gezet werd omdat er iets niet goed was. Dat was vroeger wel anders, maar lijkt ze nu echt kwijt te zijn. We gingen gewoon verder waar we gebleven waren.
Na de les portofoon weer op de tafel. Juf ontsmette 'm voor de zekerheid, zodat de volgende ook weer veilig kan lopen.
Geen thee na afloop en betalen via een tikkie i.p.v. pin.
Op de terugweg een versleten Smous achterin, maar ook een blije en tevreden Smous. Daar kon ik me wel bij aansluiten.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Jeanette »

Wat mooi om te zien, dat Stijnke nu zo zelfverzekerd is geworden.
Goed geregeld bij de juf.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Maureen »

Stijnke had vandaag weer speurles. Het kon nog net bij deze temperatuur. Ze deed het weer erg goed en natuurlijk zeer fanatiek.
Wederom een blije Smous in huis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Jeanette »

Wat leuk toch, zo'n sport die op haar lijfje geschreven is. :puppykiss:

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Charlotte »

Fijn dat die les doorgang kan vinden.
Lekker buiten en 1 op 1 bezig. Doe je niemand kwaad mee.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Maureen »

Precies. Speuren en detectie zijn lekker doorgegaan. Detectie ook 1 op 1 i.p.v. groepjes.
Maar de behendigheid gaat niet meer lukken dit seizoen. Gelukkig kunnen de andere lessen wel in aangepaste vorm starten. Hoopers is maandag al begonnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Maureen »

Lekker weer gespeurd met Stijnke. De juf was al een poosje weg, dus het was een ietsje ouder spoor. Stijnke was veel minder aan het stuiteren en meteen enorm gefocust. Wat geniet ze daar toch van. Een paar lastige kruisingen en overgangen deed ze zo zelfverzekerd en secuur. Ondertussen wel kwekkend dat mijn oren er bijna blaren van kregen. Ze heeft zoveel te vertellen onderweg. Ik luister en geniet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Praktijkspeuren

Bericht door sammydesmous »

Knappe Stijnke.👍 Wat heerlijk dat ze zo geniet van het speuren

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Maureen »

Stijnke had vanochtend weer feestochtend. Speuren! Lekker in een afgekoeld bos. Al voelden we het wel warmer worden.
We begonnen met een flink spoor. Niet te vers en Stijnke was meteen weer helemaal op stoom. Ze had de juf nog niet gezien toen we van start gingen en was dus dubbel blij toen ze haar gevonden had.
Langs het pad was redelijk lang, en nog vochtig gras. Daar maakte ze mooi gebruik van om koel te blijven.
We deden nog een tweede wat korter spoor, met wel leuke hersenkrakers erin. Daarna was het op. Het werd te warm. Stijnke kan niet op halve kracht, dus ze mocht lekker los terwijl we rustig terug liepen. Nog even rustig afkoelen voor we weer huiswaarts gingen. Voldaan na een heerlijke les, ook al was het een iets kortere les.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Praktijkspeuren

Bericht door Jeanette »

Ha..wat fijn weer. :yatta:

Plaats reactie