Voorstellen: Suzanne

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Gebruikersavatar
CSD
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 mei 2020 14:39
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door CSD »

Jeanette schreef:
29 mei 2020 16:23
CSD schreef:
29 mei 2020 14:41
Op een forum zoals dit, kun je fijn dieper ingaan op allerlei onderwerpen en dat ook gemakkelijk terugvinden.
Juist info over nestjes, opvoeding e.d.
Dat nazoeken is inderdaad handig. Als er iets met mijn hond is, google ik vaak op mank pootje + forum of anti-teek + forum en vind je makkelijk al die ervaringen terug.

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Karin »

Welkom hier. Bij ons wonen de bijna 11- jarige Suske en haar 7-jarige dochter Fien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door sammydesmous »

Welkom Suzanne op ons mooie forum. Gezellig dat je mee komt doen.
Wij hebben 2 smousjes. Sammy & haar dochter Lieveke. Sammy heeft 2 nestjes gehad. Bij haar eerste nestje kreeg ze 6 pups allemaal gezond en tot op heden nog allemaal in leven, ze zijn 22 mei 9 jaar geworden. De bevallingen van deze 6 liepen allemaal voorspoedig.
Bij haar tweede nestje kreeg ze 3 gezonde pups en 1 pupje overleed bij de geboorte. Dat is een hele akelige gewaarwording. De andere 3 deden het goed en Sammy ook tot ze na een paar dagen ziek werd, heel erg ziek. Toen bleek na een röntgenfoto bij de dierenarts dat ze nog een dood pupje bij zich droeg . Deze pup is met een keizersnede weggehaald waarna Sammy maar ook gelijk werd gesteriliseerd.

Als je meer wilt weten of lezen over Sammy’s beide nestjes dan kan je in ons archief kijken. Daar hebben al veel forumleden over hun belevenissen met hun nestjes geschreven.

Ik zelf vind het forum fijner dan de Facebook. Hier kun je alles wat er geschreven is heel makkelijk terugzoeken. Hier vind je heel veel informatie van mensen met veel ervaring. Ik heb er in mijn beginperiode en met het krijgen van de nestjes heel veel aan gehad. Zoveel ervaringsdeskundigen bij elkaar dat was alleen maar fijn.


José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
CSD
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 mei 2020 14:39
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door CSD »

Akelig verhaal met dode pups... Eventueel nestje van ene hondje dat nu zelf nog niet eens geboren is duurt nog heel erg lang, maar ik weet waar ik de info kan vinden in elk geval. Dank!

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door sammydesmous »

CSD schreef:
06 jun 2020 13:50
Akelig verhaal met dode pups... Eventueel nestje van ene hondje dat nu zelf nog niet eens geboren is duurt nog heel erg lang, maar ik weet waar ik de info kan vinden in elk geval. Dank!
Bij de meeste nestjes gaat het goed hoor Suzanne.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Charlotte »

Inderdaad, zoals José heeft meegemaakt is een uitzondering en echt niet fijn om mee te maken.

Bij onze 7 nesten (35 pups) werd er één dood geboren.
Dat was het éérst pupje van Stien. Niet fijn, maar komt voor.
Verder nooit problemen gehad met het grootbrengen van het grut.
Wij konden 34 mensen blij maken met een pup.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Plaats reactie