Vaccineren of titeren

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Karin »

Bij ons zit er ook al zo lang tussen. Fien laten we ook niet meer vaccineren, de internisten vindt dit een te grote belasting.
Fijn dat een titerbepaling bij de dierenartsen tegenwoordig niet meteen meer gefronste wenkbrauwen oplevert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Jeanette »

Karin schreef:
04 jun 2021 17:15
Bij ons zit er ook al zo lang tussen. Fien laten we ook niet meer vaccineren, de internisten vindt dit een te grote belasting.
Fijn dat een titerbepaling bij de dierenartsen tegenwoordig niet meteen meer gefronste wenkbrauwen oplevert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heel goed om het Fien niet meer aan te doen. Ze heeft al genoeg te verwerken.
Misschien wordt volgend jaar ook Bloemetjes laatste keer... als ze al 11 is...
Wij doen sowieso nooit Weil en de cocktail samen. Ook wormkuren en vlooienmiddelen proberen we te spreiden.

Nee hoor, onze DA in Hoogeveen gaat met zijn tijd mee.
Doet het ook zelf. Progesteron bepaling ook. Eigen klein laboratorium afdelinkje.
Hij zou trouwens wel gek zijn. Het is twee keer zo duur, dus verstandig om het erbij te nemen.
Het testmateriaal is van dezelfde firma die de entstof op de markt brengt. Dus die zitten er ook niet mee.
Pecunia non olet.

Je kunt ook bij Petplace e.d. je hond laten titeren. De helft goedkoper.
Maar als er dan iets ernstigs is...staan we wel weer bij de DA op de stoep.
Als je echt zo'n vaste DA hebt, die je nooit in de steek heeft gelaten, heb ik het er graag voor over om het bij hem te laten doen.

Het effect van deze ontwikkelingen zal misschien op den duur zijn dat alle routine dingetjes goedkoop bij de dierenwinkel geregeld worden en dat al het andere nog duurder gaat worden. De DA moet tenslotte toch zijn operatiekamer, wachtkamer enz. betalen.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Maureen »

Dat zou zomaar kunnen Jeanette.
Wij hebben de DA gelukkig nog niet vaak nodig, maar laten Stijnke bij de hare voor alles en Dorus bij de zijne.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door sammydesmous »

Maureen schreef:
08 aug 2019 00:05
Dorus was voor controle en Weil bij de DA.
De grote cocktail was vorig jaar, dus nu hoefde alleen Weil. Kennelhoest en Rabiës is voor ons niet nodig.
De DA was helemaal enthousiast om hem te zien. "Een Hollandse Smous! Die zie ik maar weinig. Ik wil ook een Smous als ik aan de volgende hond toe ben! Leuk formaat, leuk karakter, plukvacht, lekker actief, en dat met die look-alikes in het fokprogramma: helemaal top" .
Dorus stierde op de behandeltafel af en liet zich uitgebreid bevoelen, bekijken en beluisteren: helemaal goedgekeurd. Mooie bespiering, prima gewicht, schone oren en gebit! En dat prikje...was al voorbij voor hij er erg in had.
Wat betreft de wagenziekte zag ze liever de Primatour die we nu weer geven, dan dat andere middel. En de combi met gemberolie...nooit van gehoord, maar de moeite van het onthouden waard.
Kosten: €20,00
Wij zijn van de week ook bij de DA geweest voor een prikkie voor Weill 2 smouzen voor samen €110,00. Ook zijn ze uitgebreid gecontroleerd hart, longen oren, ogen. Hij was zeer tevreden over ze. Wat betalen jullie voor alleen Weil. Het lijkt mij erg veel.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Jeanette »

sammydesmous schreef:
06 jun 2021 17:26
Maureen schreef:
08 aug 2019 00:05
Dorus was voor controle en Weil bij de DA.
De grote cocktail was vorig jaar, dus nu hoefde alleen Weil. Kennelhoest en Rabiës is voor ons niet nodig.
De DA was helemaal enthousiast om hem te zien. "Een Hollandse Smous! Die zie ik maar weinig. Ik wil ook een Smous als ik aan de volgende hond toe ben! Leuk formaat, leuk karakter, plukvacht, lekker actief, en dat met die look-alikes in het fokprogramma: helemaal top" .
Dorus stierde op de behandeltafel af en liet zich uitgebreid bevoelen, bekijken en beluisteren: helemaal goedgekeurd. Mooie bespiering, prima gewicht, schone oren en gebit! En dat prikje...was al voorbij voor hij er erg in had.
Wat betreft de wagenziekte zag ze liever de Primatour die we nu weer geven, dan dat andere middel. En de combi met gemberolie...nooit van gehoord, maar de moeite van het onthouden waard.
Kosten: €20,00
Wij zijn van de week ook bij de DA geweest voor een prikkie voor Weill 2 smouzen voor samen €110,00. Ook zijn ze uitgebreid gecontroleerd hart, longen oren, ogen. Hij was zeer tevreden over ze. Wat betalen jullie voor alleen Weil. Het lijkt mij erg veel.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Maureens bericht is natuurlijk al bijna twee jaar oud...maar wel een enorm verschil!!
Bij ons..voor de beide dames Weil én titeren. Hartje luisteren,oortjes bekijken, anaalklieren Dieuw uitdrukken... ongeveer €174,--

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door sammydesmous »

Oh dan valt het nog mee hier.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Jeanette »

sammydesmous schreef:
06 jun 2021 20:03
Oh dan valt het nog mee hier.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Nou, dat weet ik niet. Dat titeren: eerst bloedafname, laboratorium onderzoek , maal twee... dus dat kost ook best wat.
En dus ook twee keer Weil, zoals bij jou én anaalklieren uitknijpen.
Wij vonden het een heel bedrag, maar ach, het was ook veel werk.
Het viel dus eigenlijk wel mee.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Maureen »

Geen idee wat alleen Weil zou zijn. Maar voor de uitgebreide controle plus vaccinatie zijn we nog steeds niet heel veel meer kwijt voor hem. Titeren doen ze daar niet.
Voor Stijnke zijn we meer kwijt . Ong. 70 euro inclusief de vaccinatie. Daar titeren ze wel als je dat per se wilt. Maar dat kost je dan 300! Euro ( een paar jaar geleden). Dat zat ff niet in kas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Jeanette »

Maureen schreef:
06 jun 2021 23:36
Daar titeren ze wel als je dat per se wilt. Maar dat kost je dan 300! Euro ( een paar jaar geleden). Dat zat ff niet in kas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een bizar verschil. Daar jaag je je klanten wel mee naar Petsplace. Ik meen dat ik het daar voor €27,50 zag staan.
€300,- ..idioot!!

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vaccineren of titeren

Bericht door Maureen »

Ja. Ze vonden dat alleen een lab in Duitsland goed genoeg was voor het onderzoek en dat rekende 100 euro per onderzoek voor de drie belangrijkste bloedspiegels .....
Dat was ons toch een beetje te gek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie