Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
yvonne

Re: Lisa

Bericht door yvonne »

sammydesmous schreef:Als je in delen plukt kun je het beste eerst de rug plukken van af de nek tot aan de staartaanzet. De andere keer pluk je dan de flanken tot onder de buik. De volgende keer de poten vanaf de schouder tot elleboog en vanaf heup tot knie. Geleidelijk laten overlopen. Dan nog een keer de borst en het hoofd bijwerken. Zo valt het niet zo op dat ze half geplukt is. Voetjes uitknippen, nageltjes knippen en oortjes schoonmaken en klaar is smousie.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Haha, maar klaar is smousie in 5 kwartier is wel echt snel hoor José :thumbsup:

Wat een mooie foto's weer, Erna en wat heeft Lisa toch een prachtig koppie :hartjes:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Meestal doe ik er ook wel langer over. Maar nu het haar zo lang was was er ook al veel vanzelf uit gegaan. Dus dat scheelde en het zat allemaal ontzettend mee. Dus in een rap tempo alles eraf. Ik heb er ook wel eens 5 uur over gedaan :niks:

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

wubke

Bericht door wubke »

Ik heb geen idee hoe Siem het vindt. Ik breng hem naar het meisje wat haar diploma hondentrimster met Siem gehaald heeft, en na 2 a 3 uur haal ik hem helemaal fris en fruitig weer op. Ze zegt dat hij erg lief is......hij is wel altijd blij als ik er weer ben. :yes2: :yes2:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wat een schatje is Lisa toch :hartjes:

Geen idee hoe lang de pluksters er over doen ze heeft altijd stage lopers ook die vinden een smousje intressant omdat je die niet veel ziet zeker niet bij hun wel andere pluk vachten.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren de flyball wedstrijd in Zaandam. We hebben de hele dag mooi weer gehad, zon, niet te heet, en een briesje wind, heerlijk.
Onze twee teams hebben beiden onder hun kunnen gelopen, jammer. Maar we kunnen deze wedstrijd hopelijk aan het eind van het seizoen wegstrepen omdat alleen de zes beste tijden van het seizoen in de competitie mee tellen.
Natuurlijk willen we goed presteren, maar het plezier dat de honden in het spelletje hebben, en wij daardoor ook staat bij ons voorop.
Er was tijdens een van de runs wel een vervelend incident.
Bij de tegenpartij liep een witte herder die al verschillende runs had verpest. Hij kwam na de run niet bij zijn baas terug, we hadden al een paar keer gezien dat hij rustig met de volgende hond uit hun team nog een keer over de baan ging. Dan heb je meteen 60 sec. aan je broek, dus verpeste run.
Toen dat team tegen ons liep ging de hond uit de ring, liep aan de buitenkant om de baan heen en kwam via onze baan weer terug de ring in. Daar kwam onze grote Lisa net terug van haar run en kreeg de herder gelijk op haar rug. Dat pikte gr. Lisa niet en viel meteen uit. Baas van de herder over de rooie en gaf onze gr. Lisa twee schoppen tegen haar kop.
Wat een rotzak, wie schopt er nu een hond tegen zijn kop. Het was notabene zijn schuld omdat hij zijn eigen hond niet onder controle had.
Ik heb iemand nog nooit zo kwaad gezien. We hebben de baas van gr. Lisa tegen moeten houden omdat ze de man een klap voor zijn kop wilde geven. Zelf heb ik het tumult alleen maar gehoord, omdat ik er met mijn rug naar toe stond, mijn Lisa moest nog lopen, ze staat meestal als vierde hond aan de start.
De man beweerde dat hij alleen maar een knietje had gegeven, maar er waren veel getuigen die zeiden dat hij wel degelijk had geschopt. Omdat de scheidsrechter er ook met zijn rug naar stond en het dus niet zelf had gezien kreeg de man alleen maar een berisping.
Grotre Lisa is geen makkelijk hond. Mijn Lisa is wel eens aangevallen door haar. Lisa pikte dat toen niet en vocht terug, maar nu is ze toch bang van haar. Iedereen in ons team weet dat je niet vlak bij haar moet staan, dan gaat het gewoon goed. Gr. Lisa gaat in de baan alleen maar voor het balletje en zal dan niet uitvallen. Dit keer was zij echter niet begonnen, ze verdedigde zichzelf alleen maar omdat die herder op haar rug sprong. Gr. Lisa is al tien jaar, en de herder was ook nog groter dan zij.
Buiten deze vervelende ervaring is het allemaal goed verlopen en hebben we een hele fijne dag gehad.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Hè bah Erna, met zulke incidentjes gaat de gein er toch een beetje af.
Als er al iets te schoppen valt dan had die man zijn eigen hond moeten straffen. Maar het feit dat hij zijn hond niet onder controle heeft zegt genoeg natuurlijk. Die zijn duidelijk allebei nog niet klaar voor flyball.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Zo, dat is lekker! Ik snap die mevrouw van grote Lisa wel hoor. :boos: Toch jammer, dat een hond het kan verpesten. Die man had dat natuurlijk moeten voorkomen.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Het was wel balen ja. Baas van gr. Lisa zei dat als er zonodig geschopt moest worden dat hij dat dan maar bij zijn eigen hond moest doen. De scheidsrechter zei terrecht dat er helemaal nooit geschopt mag worden. Als hij het had gezien was de man geschorst, nu dus alleen een waarschuwing.
We moesten door al het tumult de run overlopen, en het gekke vond ik dat ook de tegenpartij de run moest over lopen. Wij hadden de pech dat de tweede run een langzamere tijd had. nou ja, dat maakte op het geheel van gisteren toch niet uit. We hebben een gemiddelde vanm 32 sec. gelopen. De andere wedstrijden van ons stonden op 28 sec. Vorig jaar liepen we 25 a 26 sec. Maar nu hebben we een andere samenstelling van het team, dus niet te vergeljken. Ons eerste team loopt zo'n beetje 23 a 24 sec. Zij lopen in de A klasse. Ze staan daar momenteel vijfde in. Er zit een enorm gat tussen de eerste twee-drie teams en de rest van de teams in de A klasse. Gisteren is er een nieuw Nederlands record gelopen door HSV De Oase Expres. Ze hebben de tijd met 4/100 van een sec. scherper gesteld op 21.16.
Hun gemiddelde tijd zal op 22 sec. liggen denk ik, dus daar zitten we een heel eind achter. Die 21.16 is de tijd van één run. Het gemiddelde is de tijd van de beste zes runs van de dag. Aan het eind van de competitie worden de beste zes tijden van elk team opgeteld, en daar dan weer het gemiddeld van genomen. Dat is de tijd die het team dat jaar gelopen heeft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Het is altijd balen als het naar je gevoel niet eerlijk gaat.
H K Jelle 13-5-2004

Nescia

Bericht door Nescia »

Bah! Wat zijn er toch vervelende mensen! Ze verpesten andermans lol in het spel :dwolk:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een idiote reactie van die eigenaar!
Jammer hoor, als zoiets gebeurt.
Toch een domper op de feestvreugde.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel akelig!!
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Akelig toch :niks: schoppen naar de hond. Sommige mensen zijn niet wijzer :!:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Bah wat een kwal :niks: :( :boos: Heeft Gr. Lisa er niets aan over gehouden? Een schop tegen je kop is toch niet niks.

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

loes

Bericht door loes »

Eva, dit is niet smouzenlisa, maar een andere flyballteamhond van een groter ras, die daarom grote Lisa wordt genoemd.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Maakt niet uit hoor Eva, het is ook wel verwarrend om twee Lisa's in hetzelfde team te hebben.
Grote Lisa is een kruizing Austalien Sheperd. Dus een stukje groter dan mijn Lisa. En een stuk kleiner dan de witte Herder.
Haar baas heeft haar goed nagekeken, ze kon gelukkig niets vinden.
Grote Lisa is meteen de baan weer ingestuurd. Eerst even de run in haar eentje, en daarna met het team en tegen dezelfde tegenstander. Ze ging gelukkig weer als voorheen. Je wil niet weten hoe kwaad haar baas was, ik dacht echt dat ze de man te lijf wilde gaan. Gelukkig hebben we dat kunnen voorkomen, want daar schiet je natuurlijk ook niets mee op. Maar ik begrijp haar gedrag maar al te goed hoor.

Erna

Bericht door Erna »

Leuk hoor, flyballen. Maar vandaag even niet.
Het is de eerste keer dat ik het mee maak met flyballen dat de wedstrijd tijdens de ochtend al werd afgelast. Maar toen waren we natuurlijk wel al zo'n beetje doorweekt. Nou ja, kleding houdt natuurlijk wel veel tegen, maar armoedig is het wel. We waren vandaag van onze vereniging met drie teams, volle bezetting dus. We hebben wel allemaal ingelopen, en twee van de drie teams hebben ook nog elk twee runs gelopen, ons team ook. Maar het derde team kwam niet eens aan de eerste run toe. Toen waren de hindernissen al omgewaaid, en verschillende tenten de lucht in.
De wedstrijd werd afgelast.
Daar zit je dan, met een tent, stoel, en tegenwoordig een inklapbare bolderkar, tas, alles doorweekt. Dan kan je al die kletsnatte dingen inklappen, opvouwen, enz.
Ben wel blij met mijn bolderkar. Ik heb hem een paar weken geleden in de aanbieding gekocht bij de ANWB. Het ding kan tot 80 KG beladen worden. Wij rijden altijd met zijn tweeën, dus twee tenten, twee stoelen en twee tassen erin, past allemaal. Het ding is zwenkbaar en rijdt heel erg makkelijk. Heerlijk, hoeven we niet meer te sjouwen. De stoel, tas en bolderkar staan nu in de schuur te drogen, maar met het drogen van de tent zal ik toch moeten wachten tot het van de week beter weer is. Lisa haar kleed hangt ook te drogen. Jeetje wat zit haar kleed onder de haren van een Border Collie die met zijn baas bij mij in de tent zat.
Lies is inmiddels bijna droog, zij heeft heerlijk haar mand bij mij in de kamer opgezocht.
Hoop toch wel dat de zomer eindelijk eens gaat beginnen, maar zo'n heftig weer als vandaag zal het met een wedstrijd niet meer worden mag ik toch hopen.
Volgende wedstrijd zaterdag 7 juli in Culemborg.
Laatst gewijzigd door Erna op 24 jun 2012, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

rini

Bericht door rini »

Jammer dat het afgelast is maar als het waar is wat ze zeggen begint de zomer al heel gauw en lopen jullie de volgende x in mooi weer!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Laten we met zijn allen hopen dat de zomer eens gaat beginnen. Het is alles of niets, want de wedstrijd op ons eigen veld is in de middag afgelast vanwege de hitte. Dat was 1ste pinksterdag. Zo'n wedstrijd kost 75 euro. Dat betaal je met zijn zessen. De helft wil cynophilia hebben, de andere helft is voor de organiserende vereniging om uit de kosten te komen. Als je zoals vandaag één run hebt gelopen is dat wel een duur rondje. Tel daar ook je benzinekosten bij op, duur dagje om je nat te laten regenen. We hopen dat deze wedstrijd ingehaald gaat worden zonder extra kosten, maar met Cynophilia weet je het nooit, die weten wel wat innen is.

loes

Bericht door loes »

Zeker een rampdag voor alle buitenactiviteiten. Duimen maar voor een betere voortzetting van de zomer.
Goed idee zo'n bolderkar Erna.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten