Gekke dingen eten.

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Ariënne

Gekke dingen eten.

Bericht door Ariënne »

Vera heeft vanavond een stuk plastic kaaskorst naar binnengewerkt. :?
Het viel op de grond en hoewel ik er bovenop dook (of juist daardoor) slikte ze het vliegensvlug door.
Kan zoiets nog problemen opleveren?

Ik heb wel eens gehoord, dat je soms (een heleboel) ontbijtkoek kunt geven in geval van nood. Maar dat ging, dacht ik , over gevaarlijker zaken.
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Ik denk dat het vanzelf weer mee naar buiten komt. Het is niet scherp, dus kan wat dat betreft geen schade aanrichten. Ook niet giftig. Het zou alleen een propje kunnen vormen wat blijft steken, maar dat verwacht ik ook niet. Ik zou even afwachten en kijken of ze het gewoon weer uitpoept. En als alles gewoon blijft werken is er volgens mij niets om je zorgen over te maken. :roll:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

Ook ik denk dat er niets aan de hand zal zijn.
Even opletten of alles op de normale manier wordt afgevoerd.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het lijkt me ook niet zo'n probleem, maar in de gaten houden, natuurlijk.
Nieuw onderwerp???
Sam en Ayla hebben eens liters kippenvet gestolen achter de keuken van een camping waar we werkten. Gelukkig gezeefd, dat wel. Kok niet blij. Wij ook niet, want daarna hebben ze de boel er uit gekotst over de kussens van de banken. Dat stolde toen het afkoelde........en stinken !!!!
Alles, bekleding, kussens tig keren gewassen. Gelukkig van die grote wasmachines bij de camping. Maar het bleef ruiken. Nou ja, beter zo dan maagtorsies :?
Sam heeft ook eens een stuk van een metalen tube van pastei opgegeten en uitgespuugd. Bloed erbij............ :schrik:
Gelukkig geen nare gevolgen.
Ik wist het toen niet, van ontbijtkoek. Maar het schijnt inderdaad te helpen! Een soort laagje om vreemde voorwerpen, zodat de darmen er weer grip op krijgen, of zoiets :scratch:
Er zijn vast bendes rare voorwerpen naar binnen gewerkt.........legopoppetjes? Sokken??
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Getsiederrie kippenvet en enge stukken tube. :o Wat een geluk als het weer goed afloopt! (Behalve dan voor de kussens van de bank.)

Beppie was helemaal gefixeerd op :P kattenpoep, die het liefst op het kleed uitgekotst werd. (Ik denk toch dat het maar haar ziek-zijn te maken had: niet normaal meer hoe gek ze daarop was.)

Toen we eens in een dierenkliniek verzeild waren, liet een dierenarts ons zien hoe hij stukje bij beetje een opgevreten badkleedje uit een hond aan het halen was. Dat ging er allemaal weer uit via de slokdarm. geen operatie nodig, maar wel een hele klus: een soort kijk- grijpoperatie was dat.
Zo'n badkleedje kan de boel natuurlijk aardig verstoppen.

Trouwens: nog geen kaaskorstresten ontdekt.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne ik denk dat zo'n kaaskorst geen kwaad kan. Misschien zie je er in Vera haar ontlasting niet eens iets van terug.
Moest wel lachen hoe snel zij het naar binnen kon werken.
En dan Sam en Ayla, wat een idee om zoveel kippenvet te eten, gelukkig is dat goed afgelopen. Al heb je er wel heel wat werk aan gehad om de boel weer schoon te krijgen Jeanette.
Tirza heeft vroeger een keer glas gegeten, je begrijpt echt niet waarom sommige dingen naar binnen worden gewerk. Ben meteen met haar naar de dierenarts gegaan. Tirza mocht beslist niet braken. Dan zou het stukje glas nog een keer door de slokdarm gaan. Ik moest haar wit brood met veel boter er op geven, dat werkt hetzelfde als ontbijtkoek.
Gelukkig had Tirza er niets nadeligs aan over gehouden.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

johannes

paardepoep

Bericht door johannes »

Dat honden dol zijn op paardepoep heeft loebas ook al laten zien. maar gister kwamen we iemand tegen tegen die me vertelde dat dat gevaarlijk kan zijn. als het paard net ontwormt is, schijnt er een flinke dosis gif in te zitten. Kan je hond goed ziek van worden en erger...... Is dat zo?

Mary

Bericht door Mary »

Helemaal waar, supersnel afleren :!:

Erna

Re: paardepoep

Bericht door Erna »

johannes schreef:Dat honden dol zijn op paardepoep heeft loebas ook al laten zien. maar gister kwamen we iemand tegen tegen die me vertelde dat dat gevaarlijk kan zijn. als het paard net ontwormt is, schijnt er een flinke dosis gif in te zitten. Kan je hond goed ziek van worden en erger...... Is dat zo?
Ja, dat heb ik ook al vaker gehoord, Lisa mag van mij geen paardenvijgen eten, wil niet zeggen dat ze er af en toe toch stiekem iets van probeert te eten.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Maar waarom vindt vooral Finny de ene vijg niet te versmaden, en laat de andere links liggen?
Als ik niet oplet, loopt madame een heel eind terug om verder te snoepen.
Guusje doet dat bijna niet, eet wel weer konijnenkeutels.
Finny heeft er overigens nog nooit last van gehad. Ik heb ergens anders al eens geschreven wat die al allemaal naar binnen heeft gewerkt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik heb ergens (maar waar?) gelezen dat het wel goed zou zijn voor de darmflora als er konijnen- en schapenkeutels gegeten worden door de hond.
Als wij langs paardenvijgen lopen, laat ik Vera er evt. ietsepietsje aan knabbelen. Juist als ik het heel fanatiek tegen wil houden, gaat ze er veel meer van eten. Nu is dat zo minimaal, dat ik aanneem dat ze evt. zeer weinig anti wormmiddel binnenkrijgt.
Een oplossing kan ook zijn de paardenijgen "uit te schelden"! Dan lopen ze er met een boogje omheen.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ariënne schreef:Een oplossing kan ook zijn de paardenvijgen "uit te schelden"! Dan lopen ze er met een boogje omheen.
Nou Ariënne, dat wil ik je hier in het Kralingse Bos zien doen!!!! :lol: Dus niet in je paradijselijke nowhere.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

loes schreef:
Ariënne schreef:Een oplossing kan ook zijn de paardenvijgen "uit te schelden"! Dan lopen ze er met een boogje omheen.
Nou Ariënne, dat wil ik je hier in het Kralingse Bos zien doen!!!! :lol: Dus niet in je paradijselijke nowhere.
:crazy: :crazy: :crazy: Heel scherp.

wubke

Bericht door wubke »

Zijn ze in het Kralingse bos niet het een en ander gewend?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou ja, je moet eerst wel even om je heen kijken, natuurlijk! :mrgreen:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

En dan ....?
Hoe ga je het noemen????

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik zei: 'het kàn een oplossing zijn, die paardenvijgen uit te schelden', hè. Nu laat ik die vreselijk stomme paardenpoep meestal gewoon links liggen. :wink:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ja ja, nou ik scheld gewoon tegen de hond, dat werkt zeker prima. :P

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha! Maar dat is nou net de vraag! Want wat is dat voor zeer interessants, waar jij hem niet bij wil hebben.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Echt niet, mijn donderwolk maakt meer indruk. Het maakt niet meer uit wat er ligt.

Gesloten