Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Ariënne

Re: Lisa

Bericht door Ariënne »

Dat herken ik ook! Maar Vera doet dat als het de hoogste tijd is voor haar beloning na het wandelen of het yoghurt-blubje 's avonds.
Wat zou Lies daar dan mee zeggen... :scratch:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vandaag bleef ze dus ook staan nadat ze haar beloning al had gekregen.
Op haar yoghurt wacht ze ook altijd, dat krijgt ze van Pim. Als hij het vergeet dan gaat ze bij hem haar nood klagen. :hihi:
Dus er zijn meer smousjes die blijven wachten op wat dan ook.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Even een update over Bas.
Het pupje dat mijn broer en schoonzusje gevonden hebben in een weiland langs een weg.
De DA schatte hem toen op een week of vier, onder de vlooien, teken, en ook nog schurft. Hij woog toen 1.4 kilo.
Nu weegt Bas ruim vijf kilo en zal een stuk groter worden dan onze smousjes.
Hij is nu een week of 11 a 12. En vol kattekwaad, of hoe je dat moet noemen bij een pup van die leeftijd. :hihi:
Hij luistert niet, en haalt alles onder hun handen vandaan. Afijn, Bas is bewerkelijk maar wel erg lief. Ben benieuwd hoe dat gaat in de toekomst.
In februari komen mijn broer en schoonzusje voor een half jaar naar Nederland terug. Dan zal Bas gaan logeren bij een zwager en zusje die altijd honden hebben gehad.
Laatst gewijzigd door Erna op 10 jan 2013, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Oh, wat fijn toch dat het zo goed gaat met Bas. Wat heeft hij een ondeugende blik in z'n oogjes! En wat ziet hij er goed uit zeg. :ja:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ja ik heb begrepen dat hij heel ondeugend is, hij haalt alles onder hun handen vandaan. Vanmiddag was mijn broer aan het klussen, en toen ging Bas er met de schroevendraaier vandoor. Mijn broer er achteraan, zo'n ding is niet alleen gevaarlijk, het kan zomaar gebeuren dat Bas weer iets anders tegenkomt wat zijn aandacht trekt. Dan laat hij zijn buit vallen en kan mijn broer het daarna niet meer vinden. Ze hebben een hele grote tuin om hun huis.
Bas ziet er nu mooi uit. Maar toen met de schurft had hij allemaal kale plekken in zijn vacht.
Ik heb hem vanavond even op skype gezien, leuk hoor.
Ook twee van de drie herders van mijn andere broer gezien vanavond, zat op mijn praatstoel. Tsja, Suriname en Curacao is niet naast de deur, dan is skype toch wel heel erg leuk.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, Skype haalt het wel lekker dichtbij. Fijn dat het goed gaat met de boef!
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat een dondersteen! Maar hij straalt wel van top tot teen zo te zien :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zo komt veraf toch heel dichtbij, Erna.
Wat fijn dat Bas zo is opgeknapt.
Zijn streken horen bij zijn leeftijd.
Die zal hij vast nog wel verleren.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Leuk Erna, Skype, zo komen verre familieleden toch dichtbij. Wat een mooie hond is Bas en wat boft hij met zijn nieuwe baasjes. Geweldig dat ze hem opgevangen hebben. Die ondeugende streken gaan vanzelf wel over.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Het zal alleen lastig zijn aan wie Bas nu het meeste gaat wennen.
Mijn broer en schoonzusje komen in februari voor een half jaar terug naar Nederland. Dan is Bas van zijn vierde tot zijn tiende maand bij familie van mijn schoonzusje. In april komt er een kleinkind bij, dan willen ze natuurlijk in de buurt zijn. Wij hebben onze reis dus ook nog eventjes uitgesteld.

Gisteren waren Steef en een vriend van ons jarig.
Eerst naar de vrienden, daar blijven eten. Voor Lisa had ik haar eten meegenomen. Daarna doorgereden naar Steef en Jeanette. Steef kwam uit Zweden en was net 10 minuten binnen toen we kwamen. Klein groepje, niet uitbundig gevierd, maar wel erg gezellig.
Steef is 40 geworden, weer een mijlpaal.
Hun kat, Boris mag niet naar binnen als Lisa mee is. Meestal nemen we haar niet mee naar hun toe, maar nu waren we langer van huis doordat we ook bij de vrienden langs zijn geweest.
Op het moment van weggaan zien Lisa en Boris elkaar, door de ruit van de achterdeur. Boris gelijk op Lisa d'r ogen gemept, gelukkig zat het glas ertussen. En Lisa door het lint, die laat zich niet zomaar meppen. Mooi stelletje hoor. Toen we naar buiten gingen was Boris snel omgelopen en stond Lisa op te wachten bij de voordeur. Omdat wij dit al hadden verwacht konden we een vechtpartij gelukkig voorkomen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is toch wat met deze Boris! :o Gelukkig zijn jullie net even slimmer.

Nog gefeliciteerd, Erna!

Gezellig zo. :ja:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tjonge jonge..die Boris!!
Wat een slim dier.
Maar Lisa is niet voor de poes. ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Dank je Ariënne.
Poezen zijn slimme dieren. En Tijger, de kat van Maurice en Iona heeft dit kunstje ook al eens vertoond, we waren dus op onze hoede.
Met Tijger heeft Lisa jaren geleden al eens gevochten. Daarna moest Maurice naar de eerste hulp. Zoiets wil je niet nog een keer meemaken.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oh ja, dat was Tijger! Wat een katten-jongens! :o
Nee, dat wil je niet nog eens!
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Toch heel eng als kat en hond in gevecht raken. :bibbers:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Charlotte schreef:Toch heel eng als kat en hond in gevecht raken. :bibbers:
Dat is ook zo, je bent het meeste bang voor de ogen, want daar meppen katten het eerste op. En je bent ook bang dat een hond fataal bijt.
Maurice heeft Lisa en Tijger toen uit elkaar gehaald met alle gevolgen van dien.

Jaren geleden heeft de Bouvier van vrienden eens een buurkat doodgebeten, was heel erg om te zien.
Hij pakte de kat beet, en schudde ermee. Beest had zijn nek gebroken. Vreselijk.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oeh.... wat akelig! :bibbers:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Maar goed dat er glas tussen zat Erna. Slim van Boris om snel om te lopen en Lisa op te wachten. Nog gefeliciteerd met Steef's verjaardag. :Kat: :feest: :dog: -^^-

Jos, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Lisa had pech vanavond, ze was niet mee.
We waren op bezoek bij acht lab. pupjes van zeven weken.
Heerlijk dat gekrioel voor je neus. Dat hangt in je broek, bijt in je neus, likt je schoenen kaal. Bespringen elkaar, lopen met zijn allen aan een flos te trekken.
Afijn, jullie weten allemaal wel wat pups van zeven weken doen.
En Lies......die heeft me heel uitgebreidt besnuffelt toen we thuis kwamen, ze kon er geen genoeg van krijgen. :hihi:

Martine

Bericht door Martine »

:hihi: :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Gesloten