Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: Lisa

Bericht door Erna »

Jammer Maureen, zou leuk geweest zijn.
We lopen op zondag 2 juni een wedstrijd in Nieuwegein.
Lijkt me heerlijk die vloerverwarming, lux hoor.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Heerlijk getraind in Nieuwegein. Maureen ik ben al vaker in jullie kantine geweest, ik onthou alleen nooit welke kantine bij welke club hoort.
Jullie hebben die mooie tegeltableau's met alle honden aan de muur hangen.
Heb Baukje er tussen zien staan, en nog een smousje. Stijnke staat er niet tussen, denk dat zij er nog niet was toen het gemaakt werd. Wel een mooie foto van Stijnke met haat pups op het prikbord zien hangen.
Was wel heel blij dat ik niet naar het toilet hoefde, die waren n.l. allemaal stuk.
Later bij Pampus waar we de demo gaven, deed de verwarming het niet, dus ook niet prettig.
Maar wel een hele leuke buitendag met training en demo's. Er waren een aantal enthousiaste mensen die zich misschien gaan opgeven voor de flyball.
Alle examenkandidaten die vandaag examen hebben gedaan in verschillende groepen zijn op twee na allemaal geslaagd.
En Lisa doet nu de naam van onze club eer aan, ze ligt n.l. voor Pampus in haar mand. We zijn van 9.30 uur tot 14.30 uur in de weer geweest, af en toe even de kantine in voor koffie of een broodje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Klinkt weer leuk én inspannend Erna, zeker zo op 2 locaties.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jij zult ook wel voor pampus in je mandje liggen straks, een welgevuld weekend!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Vergat nog te vertellen dat er een jong stel bij Pampus kwam met twee oude smousjes. Moeder en dochter.
Ik dacht dat ze zei van de Schelpenbuurt, (ben niet zo goed in het onthouden van namen) ze komen uit Laren.
De bazin ligt momenteel in het ziekenhuis, en de hondjes logeren nu bij dochter met vriend. Ik had al van de trainster van onze club gehoord dat ze drie maal in de week momentel twee oude smousjes uitlaten, ze hebben een hondenuitlaatservice.
Van onze trainster had de dochter gehoord dat we een demo flyball gaven. Daar kwamen ze even bij kijken. Vroeger heeft de baas ook flyball gedaan met een van de hondjes. Ze zijn iets kleiner dan Lisa, wat lichter van kleur. Mooi vierkant, redelijk harde vacht.
Zagen er goed uit voor hun leeftijd, ik dacht 14 a 16 jaar.

loes

Bericht door loes »

Dat zullen de hondjes van Margot zijn, de eigenares van Kennel v.d. Schelpenbuurt. Op de laatste clubmatch waren ze weer eens aanwezig en kreeg Luna de cup voor het oudste smousje dat aan de clubmatch meedeed, ze is al haast 17 en haar dsochter Zoë bijna 15. Luna is er 1 van Adry Voorbach (toen nog kennel Iz Severnoi Zemli). Ze staat in het laatste clubblad als Seniorsmous.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Lekker bezig dagje heb jij gehad met Lisa.

Ik zou kiezen voor Breitensport.
Vond ik met Finny leuk om te doen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat ben je toch heerlijk actief bezig met Lisa! Ik lees het steeds met plezier. Wat een drukke dag zeg, kan met voorstellen dat ze voor pampus ligt!
Leuk, die twee oude smousjes!
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Erna schreef:Heerlijk getraind in Nieuwegein. Maureen ik ben al vaker in jullie kantine geweest, ik onthou alleen nooit welke kantine bij welke club hoort.
Jullie hebben die mooie tegeltableau's met alle honden aan de muur hangen.
Heb Baukje er tussen zien staan, en nog een smousje. Stijnke staat er niet tussen, denk dat zij er nog niet was toen het gemaakt werd. Wel een mooie foto van Stijnke met haat pups op het prikbord zien hangen.
Was wel heel blij dat ik niet naar het toilet hoefde, die waren n.l. allemaal stuk.
Later bij Pampus waar we de demo gaven, deed de verwarming het niet, dus ook niet prettig.
Maar wel een hele leuke buitendag met training en demo's. Er waren een aantal enthousiaste mensen die zich misschien gaan opgeven voor de flyball.
Alle examenkandidaten die vandaag examen hebben gedaan in verschillende groepen zijn op twee na allemaal geslaagd.
En Lisa doet nu de naam van onze club eer aan, ze ligt n.l. voor Pampus in haar mand. We zijn van 9.30 uur tot 14.30 uur in de weer geweest, af en toe even de kantine in voor koffie of een broodje.
O jé, was er weer toiletellende... Vorig jaar ook al eens gehad. Dat was geen lolletje.
En Stijnke was er inderdaad nog niet toen de tegeltableaux gemaakt werden.
Op het grote tableau staat Mijntje, onze eerste Smous. Heel glad van vacht en met een scheef koppie. Op het andere staan zowel Baukje, als Lienke, als Lienkes halfbroer Wicky. En ik dacht zelfs Sven van "de Doggydance-juf".
Wel een actieve dag voor jullie zo. Lisa heeft haar Pampus wel verdiend om voor te liggen :grijns:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Ja dat zijn de hondjes Loes. Dochter vertelde me n.l. ook dat Luna de beker gewonnen had omdat ze als oudste smousje aan de clubmatch had meegedaan.

Breittensport is ook heel leuk Charlotte, maar je moet als baas behoorlijk mee rennen. Dat zou mij niet meer lukken. De afstand tussen baas en hond mag dacht ik niet meer dan twee meter zijn, het luistert nog nauwer dan behendigheid.

Jammer van de toiletellende Maureen, jullie hebben toch een betrekkelijk nieuw, en heel mooi clubgebouw. Ik heb niet alle smousjes ontdekt begrijp ik. Het is wel uniek hoor, heb nog niet eerder zo'n tableau ergens zien hangen.
Lies was natuurlijk al uitgeweest voor we naar Nieuwegein gingen, had al geplast en gepoept. Maar voor de training laat ik haar ook altijd nog een keer uit.
Dus liep op het bospad met Lisa, ze wilde gaan poepen, en op dat moment werd er geschoten, was er een jachtgroep aan het werk. Allemaal baasjes in van die groene jassen. Honden netjes wachten tot ze aan der beurt waren. Maar Lies dacht, afknijpen die handel, weg wezen hier.
Ze heeft het opgehouden tot we weer bij Pampus waren, toen kon ze eindelijk op haar gemak gaan zitten.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik kan haar geen ongelijk geven. :ja:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Stella schreef:En ik dacht zelfs Sven van "de Doggydance-juf".
Hebben jullie Brigitte van Gestel als juf gehad?
Sven was de lover van Finny, en daarmee de opa van Guusje.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik kon niet op haar naam komen. Hondenmens hè, die onthouden hoe de hond heet en kunnen dan niet meer op de naam van de baas komen :oops:
Maar Brigitte heeft bij ons geen les gegeven, alleen les gehad. Omdat ze toen Sven had en wij die best aardig hadden gevonden als lover voor Lienke, is ze me bijgebleven.......en door de danserij.
Hij kwam niet voor op Lienkes loverlijstje. Ik weet niet waarom niet, maar dat is ook niet belangrijk :)
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Saar is er, en is nog een beetje zoekende.
Redelijk onrustig, kan haar draai nog niet vinden. Loopt af en toe een beetje te piepen.
Ze ligt nu achter me te slapen, maar zodra ik me beweeg staat ze op.
Lisa en Saar kunnen het heel goed met elkaar vinden, hebben al heel wat gespeeld. Maar samen slapen is er niet bij, ik denk dat ze daar beiden geen behoefte aan hebben. Ze hebben wel samen op zolder gezeten, op Lisa haar uitkijkpost.

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat lijkt me ook erg gezellig, samen op de uitkijk!
Maureen

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik hoop dat Saar haar draai weer gauw zal vinden bij jullie, Erna.
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Precies! Ik zie het al helemaal voor me: Saar en Lisa die samen een boevenbende oprollen vanaf de uitkijkpost :lol:
Maureen

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gezellig. :ja:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Saar heeft haar draai gevonden, soms ben ik haar kwijt en is ze naar boven.
Vanochtend waren we even weg, bij thuiskomst zie je twee koppies voor het raam op zolder. Saar is nog sneller beneden dan Lisa als ze ons ziet.
Met de kleinkinderen vind ze het ook erg leuk, en zij met de honden. Hoef niet te dweilen hoor, de kinderen liggen lekker over de grond te rollen met de honden.
Saar is wel een stuk rustiger, afwachtender dan Lisa, lijkt wat dat betreft meer op oma Hieke.
Lisa is temperamentvoller, enthousiaster, en wat feller in haar spel.
Gisteren was ook Quincy er, de Maltezer van mijn schoonzusje. Quincy en Lisa kennen elkaar al vanaf dat Lisa 9 weken was. Saar was vreemd voor hem, dus liep hij steeds achter haar aan, tenslotten wilde hij wel even weten wat voor vlees hij in de kuip had. Ze is goedgekeurd door hem. Gelukkig is Saar een teefje, want Quincy kan tegen andere reuen nog wel eens lelijk uit de hoek komen.
Vanavond gaan we met zijn allen naar de training toe. Pim heeft altijd op donderdagavond kantinedienst, de jongens zullen hem wel willen helpen, zijn al vaker meegeweest. En nu is Saar er dus ook bij.

Lisa zit definitief in het eerste wedstrijdteam, jammer genoeg hebben we een paar honden te kort voor drie teams, of een paar honden over voor twee teams, het is maar net hoe je het bekijkt.
Om nu alle honden de kans te geven om wedstrijden te lopen aankomend seizoen hebben we het tweede wedstrijdteam teruggetrokken uit de competitie. We maken er een dagteam van. In een dagteam mag je elke wedstrijddag andere honden in het team zetten. Dus kunnen zij een beetje wisselen zodat alle honden aan bod kunnen komen. In een wedstrijdteam heb je een vaste groep honden die tijdens het hele seizoen niet meer gewisseld mogen worden. Er mogen acht honden in een team zitten, er gaan er zes mee naar de wedstrijd. De twee honden die over zijn mogen dan wel invallen bij een dagteam, nooit bij een ander team dat competitie loopt. Mocht een wedstrijdteam een keer een wedstrijd niet lopen, dan mogen de honden van dat team niet invallen bij een dagteam. Invallen is alleen mogelijk als het wedstrijdteam zelf de wedstrijd loopt.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gezellige boel, Erna. :ja:

Lisa doet het dus goed. :thumbsup: Mooi opgelost, zo'n dagteam. Nadeel is dan dat je hond niet altijd meedoet, begrijp ik.
Afbeelding

Gesloten