Lisa
Re: Lisa
Sinds er hier herrie van vuurwerk was volgde Lisa me op de voet door het huis.
Maakte niet uit waar ik was. Ze zat achter de toiletdeur, en lag op het kleed in de douche. Of op mijn voeten als ik achter de PC zat.
Nu voor de eerste keer na de jaarwisseling merk ik dat ze beneden is gebleven terwijl ik boven ben. Hé, hé, Lisa kan weer zichzelf zijn.
Hier is er nog steeds af en toe een knal te horen.
Maakte niet uit waar ik was. Ze zat achter de toiletdeur, en lag op het kleed in de douche. Of op mijn voeten als ik achter de PC zat.
Nu voor de eerste keer na de jaarwisseling merk ik dat ze beneden is gebleven terwijl ik boven ben. Hé, hé, Lisa kan weer zichzelf zijn.
Hier is er nog steeds af en toe een knal te horen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Poeh, wat een opluchting. Eindelijk weer rust voor Lisa ondanks de enkele knallen.
Je bent trouwens ook lekker creatief bezig met haar foto
Je bent trouwens ook lekker creatief bezig met haar foto

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Lies wordt gelukkig iets rustiger, al ligt ze nu al weer in haar mand naast me.
De foto is makkelijk hoor, een prismalens op de camera draaien en klaar.
Je moet wel goed opletten dat je een hele rustige achtergrond hebt, want die pakt hij anders ook drie keer.
De foto is makkelijk hoor, een prismalens op de camera draaien en klaar.
Je moet wel goed opletten dat je een hele rustige achtergrond hebt, want die pakt hij anders ook drie keer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
En dan is het met de rust op de foto wel gedaan
Zelfs een stilstaand beeld kan onrustig zijn.........

Maureen
Zeker weten! Onze Mijntje heeft haar laatste twee jaarwisselingen heerlijk rustig doorgebracht. Zo doof als een kwartel.....
Maureen
We kwamen een mevr. tegen met twee honden. Ik vroeg haar of eentje een smous was of een Border Terrier. Een van de honden leek sprekend op een smous.
Het was een Border, zij vond de gelijkenis met Lisa ook heel erg. Ze wist dat de Border vroeger gebruikt was bij het terugfokken van de smous. Afijn een heel leuk gesprek en de honden liepen lekker te snuffelen.
Tot Lisa en de border die op haar leek ineens vol in gevecht waren. We hebben niet gezien wat de aanleiding is geweest, maar Lisa kreeg er behoorlijk van langs.
We hadden ze snel weer uit elkaar, Lisa piepte heel erg. Heb haar ter plekke nagekeken, niets te zien. Daarna tijdens de wandeling extra op haar gelet of ze soms mank liep, nee. Was niets aan haar te merken.
Thuis nogmaals gekeken en gevoeld, ze piepte als ik aan de linkerkant van haar buik kwam, bij de aanzet van haar achterpoot. Verder niets te zien of te merken aan haar. Vanmiddag nogmaals gekeken, of ze het nog vervelend vond als ik haar daar aan raakte. Ja dus, niet meer piepen, maar aan haar gedrag merkte ik dat ze het heel vervelend vond. Zag nu ook waarom. Haar buik heeft geen verdikking op die plaats, maar er zit wel een enorme blauwe plek. Ik denk 7 x 5 cm.
Heel gek, geen tandafdruk te zien. Ze rent net als voorheen, dus het belemmerd haar niet in haar bewegingen.
Vraag me af of ze in haar buik een bloedinkje kan hebben. Ik hou haar en de plek goed in de gaten.
Het was een Border, zij vond de gelijkenis met Lisa ook heel erg. Ze wist dat de Border vroeger gebruikt was bij het terugfokken van de smous. Afijn een heel leuk gesprek en de honden liepen lekker te snuffelen.
Tot Lisa en de border die op haar leek ineens vol in gevecht waren. We hebben niet gezien wat de aanleiding is geweest, maar Lisa kreeg er behoorlijk van langs.
We hadden ze snel weer uit elkaar, Lisa piepte heel erg. Heb haar ter plekke nagekeken, niets te zien. Daarna tijdens de wandeling extra op haar gelet of ze soms mank liep, nee. Was niets aan haar te merken.
Thuis nogmaals gekeken en gevoeld, ze piepte als ik aan de linkerkant van haar buik kwam, bij de aanzet van haar achterpoot. Verder niets te zien of te merken aan haar. Vanmiddag nogmaals gekeken, of ze het nog vervelend vond als ik haar daar aan raakte. Ja dus, niet meer piepen, maar aan haar gedrag merkte ik dat ze het heel vervelend vond. Zag nu ook waarom. Haar buik heeft geen verdikking op die plaats, maar er zit wel een enorme blauwe plek. Ik denk 7 x 5 cm.
Heel gek, geen tandafdruk te zien. Ze rent net als voorheen, dus het belemmerd haar niet in haar bewegingen.
Vraag me af of ze in haar buik een bloedinkje kan hebben. Ik hou haar en de plek goed in de gaten.
Verdorie, heeft Lisa toch een flinke aanvaring gehad. 

Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Zo, dat was zeker een heftig gebeuren! Zo'n blauwe plek kan ook best een paar dagen goed zeer blijven doen.
En even goed opletten of ze niet sloom of suf wordt....
En even goed opletten of ze niet sloom of suf wordt....
Maureen
Zo...dat was een beste klap!
Arme Lisa.
Lastig om te zien waarom honden elkaar soms, ogenschijnlijk zomaar, in de haren vliegen.
Arme Lisa.
Lastig om te zien waarom honden elkaar soms, ogenschijnlijk zomaar, in de haren vliegen.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Zo is het Jeanette. Wat voor ons "zomaar" lijkt, heeft voor de honden ongetwijfeld een duidelijke aanleiding. Lisa is tenslotte geen vechtersbaas.
Maureen
-
Hè bah dat is een flinke aanvaring geweest dat Lisa daardoor een blauwe plek op haar buik heeft opgelopen. Hou haar maar even goed in de gaten.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Die Border had niets gelukkig, was ook iets feller dan Lisa.
Ik snap ook niet waarom het ineens mis ging, we stonden al even te praten en het ging tussen de honden juist goed. De tweede Border, een oudje, hield zich wat afzijdig en heeft zich er ook niet mee bemoeid.
We hebben niet gezien waardoor het ineens mis ging.
Misschien lagen er wat konijnenkeutels (heel veel van gezien in het bos) en heeft Lisa de Border weg willen snauwen, die dat dan niet pikte. Begreep dat de Border pas loops was geweest, maar dat kan volgens mij niet de aanleiding zijn geweest.
Nou ja, ik weet het gewoon niet.
Lisa is niet anders dan anders, ik hou het wel in de gaten. Een blauwe plek is niet erg, als er maar geen kneuzinkje achter zit.
Ik snap ook niet waarom het ineens mis ging, we stonden al even te praten en het ging tussen de honden juist goed. De tweede Border, een oudje, hield zich wat afzijdig en heeft zich er ook niet mee bemoeid.
We hebben niet gezien waardoor het ineens mis ging.
Misschien lagen er wat konijnenkeutels (heel veel van gezien in het bos) en heeft Lisa de Border weg willen snauwen, die dat dan niet pikte. Begreep dat de Border pas loops was geweest, maar dat kan volgens mij niet de aanleiding zijn geweest.
Nou ja, ik weet het gewoon niet.
Lisa is niet anders dan anders, ik hou het wel in de gaten. Een blauwe plek is niet erg, als er maar geen kneuzinkje achter zit.
Het gaat goed. De plek is nog wel blauw, maar Lisa heeft er niet veel last van.
Mag er ook voorzichtig aankomen, gisteren vond ze dat nog vervelend.
Mag er ook voorzichtig aankomen, gisteren vond ze dat nog vervelend.
Laatst gewijzigd door Erna op 03 feb 2014, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-

José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei