Hondenluik

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Gesloten
Martina

Hondenluik

Bericht door Martina »

Wij gaan binnen kort een aanbouw aan de woonkamer realiseeren. Het word een aparte kamer (soort gezellig theehuisje) met deur na de tuin en deur na de woonkamer (die kan op slot). Dit leek ons handig :idee: mits wij een keer een uitlaatservice nodig zouden hebben. Ik dacht ook aan een hondenluik vanuit deze aanbouw. Ik zou graag jullie ervaringen horen. Maat? Veiligheid? Tocht? Laten jullie ook de hond allen in de tuin, mits jullie even weg zijn? (en de tuin natuurlijk veilig is :thumbsup: )Werken ze met de eigen chip van de hond? Heb hier wel eens over gelezen. Dus alle informatie is van harte welkom !!
... en nu nog even snel bijlezen :hihi: gebeurt wel veel als je een paar dagen niet online bent ....
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Charlotte

Re: Hondenluik

Bericht door Charlotte »

Heb geen ervaring met een hondenluik.
Onze honden zijn nooit in de tuin bij afwezigheid.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nee, geen ervaring. We wonen in het bos met een hek van 1.20 om de tuin.
We laten de honden nooit zonder toezicht in de tuin.
Als het al zou kunnen, dan in een tuin met een hoger hek en met een hoge poort...op slot.
We hebben ooit een hondenoppas gehad die ze in de tuin had gelaten zonder toezicht....die dus nooit meer. :mrgreen:

Misschien een idee om de aparte ruimte af te laten sluiten met een apart slot, zodat je eventueel de sleutel mee kunt geven aan de uitlaatservice.
Lekker mandje erin...veilig en vertrouwd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Nee, ik laat de honden nooit alleen in de tuin als we weg zijn.
Hoewel de tuin helemaal afgesloten is.
We hebben wel gedacht over een luik, maar kleine inbrekers kunnen er ook door naar binnen :jeah2:

Dus Jeanettes idee lijkt me beter, een aparte plek met een slot.
Je wilt niet iedereen zomaar binnen hebben lijkt me.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Maureen

Bericht door Maureen »

Ook bij ons zijn ze nooit zonder toezicht in de tuin, hoewel die rondom hoog afgesloten is. Een luik hebben we niet. Als we er zijn doen we de deur wel voor ze open en anders zijn ze binnen.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Alida

Bericht door Alida »

Hier ook alleen als we thuis zijn, een hondenluik hebben we niet.Zoals vandaag met dit warme weer staat de deur open en kan Kasper in en uit lopen.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Martina

Bericht door Martina »

Jeanette schreef: Misschien een idee om de aparte ruimte af te laten sluiten met een apart slot, zodat je eventueel de sleutel mee kunt geven aan de uitlaatservice.
Lekker mandje erin...veilig en vertrouwd.
Klopt, dat is de planning

"Wij gaan binnen kort een aanbouw aan de woonkamer realiseeren. Het word een aparte kamer (soort gezellig theehuisje) met deur na de tuin en deur na de woonkamer (die kan op slot). Dit leek ons handig :idee: mits wij een keer een uitlaatservice nodig zouden hebben."

Hier laten wij een aparte sleutel voor deerden maken :thumbsup: Dank jullie wel voor jullie mening :)

Denk met de hondenluik eigenlijk meer aan eigen vrijheid :dog: van de hond :wink2: , maar deur open doen is ook geen werk :fluit: :grijns: Het was meer een brainstorming, maar ik denk toch wel overbodig! :nee:

loes

Bericht door loes »

Toen wij nog een tuin hadden waren de honden er alleen in als wij er ook waren of de deur openstond. Ging die dicht dan stonden ze in een mum van tijd voor de deur om binnen gelaten te worden.
Maar ik ken inderdaad wel mensen waar de smousjes van een hondenluikje gebruik maken. al weet ik niet of dat ook bij afwezigheid van de eigenaren gebeurt, maar ik denk het haast niet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Goed idee van dat aparte slot.
Hier ook geen hondenluik, als de deur openstaat zijn wij in de buurt.
Lisa is nooit alleen in de tuin.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Hier wel een luik. Wij hebben een erg kleine volledig betegelde tuin, omheind door muur, schuur en schuttingen, alleen hamgende planten en kruiden in staande potten.
Bij ons zitten de honden bijna altijd inde bench als we weg zijn, maar juist alswe langer weg zijn en de honden echt niet meekunnen, laten we het luik open.

De tuin uit is echt onmogelijk, ze moeten door twee deuren van de schuur en die zitten allebei op slot, bij de ene hangt er zelfs een balk voor.

Verder is het luik overdag altijd open, ze kunnen altijd naar buiten en maken daar ook veel gebruik van.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Martina

Bericht door Martina »

Ja zo had ik dat ook in gedachte. ...als je een keer wat langer weg bent waar de hond echt niet mee kan een keer wat langer alleen is, dan zou hij voor een plasje ofzo naar buiten kunnen. Maar onze tuin is met schutting en hek naar een slot omheind en bovendien een deur, maar die is waarschijnlijk te laag. Dus bij jullie is dat zeker beter te doen. Omdat wij gaan verbouwen en ook in een 2 stap de tuin helemaal nieuw inirchten had ik hier over slimme maar wel leefbare oplossingen willen nadenken. In zo een fase kan dat nog prima. In ieder geval bedankt Karin voor jou berichtje :)

Gesloten