Smousjes op Marktplaats...
Re: Smousjes op Marktplaats...
In dit geval waarschijnlijk niet, men wilde gewoon een nestje en dan met een partner die er op leek.
Aan fokken zitten natuurlijk altijd risico's, de reuen worden al jong gebruikt en een (mogelijk erfelijke) aandoening kan zich ook later manifesteren.
Aan fokken zitten natuurlijk altijd risico's, de reuen worden al jong gebruikt en een (mogelijk erfelijke) aandoening kan zich ook later manifesteren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Op marktplaats bij niet rashonden staat Kriby , nou ja ze zeggen dat hij uit Portugal komt maar als dat geen smous is ?
Het lukt niet om de link te kopieëren dus twee foto's geplaatst
Het lukt niet om de link te kopieëren dus twee foto's geplaatst
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Zo te zien erg lichte ogen en een iets andere vachtstructuur. Heeft wel iets Smousachtigs, maar dat hebben wel meer Portugese mixen....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Beetje hoog op de benen en slank, maar het koppie is toch erg smouzig.
De neus lijkt ook wel zwart. Dus geen lever, wat wel vaak in die Portugese kruisingen zit. Helemaal geen gek hondje voor iemand die een herplaatser wil en ook niet perse wil fokken.
De neus lijkt ook wel zwart. Dus geen lever, wat wel vaak in die Portugese kruisingen zit. Helemaal geen gek hondje voor iemand die een herplaatser wil en ook niet perse wil fokken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Uhhhhh, wat is dit nu ???
Zie foto
Zie foto
Jolanda en Trix
Ik zie geen foto. Dus?
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Als je in de bovenste balk even op Foto Albums en dan op Laatste foto's klikt krijg je te zien wat Trix bedoeld.... een nestje... kruising boomer x smous ...
Tja niet netjes maar wat moet je ermee... naar het bestuur doorsturen en dan... lid royeren? Denk dat er maar weinig tegen te doen is.
edit: Kan de advertentie zelf niet terug vinden op MP
Tja niet netjes maar wat moet je ermee... naar het bestuur doorsturen en dan... lid royeren? Denk dat er maar weinig tegen te doen is.
edit: Kan de advertentie zelf niet terug vinden op MP
Op de wachtlijst sinds september 2015
Ik kreeg ook bericht. Kennelijk een halfsmouzennest. Reden? Slippertje, gepland. Welke moederhond???
Fredie weet er inmiddels ook van.
Ook oeps-nestjes zijn belangrijk voor het TFP.
Tja Evelijn, het zal de huidige moraal wel zijn dat je je niet aan je beloftes hoeft te houden, maar helaas ben ik van de generatie van beloofd is beloofd.
En bij de aanschaf van een goedkoop met veel zorg gefokt Smousje, zit de verplichting dat je ALLES meldt wat er met je hond gebeurt.
En als dit een gepland nestje zou zijn met een hond die niet goedgekeurd is om mee te fokken dan ben je niet goed bezig. Een Smous wordt namelijk alleen afgekeurd als er iets met de gezondheid is of met het karakter.
Als het alleen is dan is het iets om je voor te schamen.
Fredie weet er inmiddels ook van.
Ook oeps-nestjes zijn belangrijk voor het TFP.
Tja Evelijn, het zal de huidige moraal wel zijn dat je je niet aan je beloftes hoeft te houden, maar helaas ben ik van de generatie van beloofd is beloofd.
En bij de aanschaf van een goedkoop met veel zorg gefokt Smousje, zit de verplichting dat je ALLES meldt wat er met je hond gebeurt.
En als dit een gepland nestje zou zijn met een hond die niet goedgekeurd is om mee te fokken dan ben je niet goed bezig. Een Smous wordt namelijk alleen afgekeurd als er iets met de gezondheid is of met het karakter.
Als het alleen is dan is het iets om je voor te schamen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb nog een foto geplaatst waar je aan kan zien dat de aanbieder uit Hengelo komt .
Jolanda en Trix
Geen advertentie meer te zien.
Maar het is sowieso lef hebben hoor, als je zoveel durft te vragen voor een half-smousje.
Dat is toch eigenlijk mal. Geen kosten voor de Raad van Beheer en dan €400,- vragen???
Zelf een 'goedkoop' smousje met fokverplichting aanschaffen en dan de halfsmousjes voor meer? Huh....?
Wij hadden nu natuurlijk drie pups, maar heel veel hebben we er niet op toegelegd eigenlijk. De operatie van Dieuw niet meegerekend natuurlijk, want dat had er niets mee te maken.
Ik weet dat dat altijd weer discussie geeft... maar na 26 pups ben ik er toch vrij zeker van. ... met vier pups ben je echt wel uit de kosten.
Maar het is sowieso lef hebben hoor, als je zoveel durft te vragen voor een half-smousje.
Dat is toch eigenlijk mal. Geen kosten voor de Raad van Beheer en dan €400,- vragen???
Zelf een 'goedkoop' smousje met fokverplichting aanschaffen en dan de halfsmousjes voor meer? Huh....?
Wij hadden nu natuurlijk drie pups, maar heel veel hebben we er niet op toegelegd eigenlijk. De operatie van Dieuw niet meegerekend natuurlijk, want dat had er niets mee te maken.
Ik weet dat dat altijd weer discussie geeft... maar na 26 pups ben ik er toch vrij zeker van. ... met vier pups ben je echt wel uit de kosten.
Zo is het. En het plezier is onbetaalbaar........
Maureen
En ja hoor , hij staat er weer op , ze hebben nog 1 reutje , zie foto .
Jolanda en Trix
De Smouzenwachtlijst heeft er duidelijk geen trek in. Tenslotte wacht je niet zo lang op een Smous om dan een halfsmousje van onbekende vader voor een flinke prijs te kopen. Mensen die niet kunnen wachten zijn meestal al van een ander ras of een buitenlandse look-alike voorzien.
Vanuit het TFP is er contact geweest.
Vanuit het TFP is er contact geweest.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik blijf het bizar vinden... zelf een zo zorgvuldig en begeleid smouspupje kopen, na lang wachten..... en nu de 'zomaar' pups daarvan voor zoveel geld op MP zetten. Tja... hondenhandel is blijkbaar heel gewoon.
Dit nestje is natuurlijk niet gefokt met instemming en begeleiding van het TFP. Dus als die er nog hun best voor hebben gedaan ...petje af.Ansje schreef:als de pups via het FTP geen goed baasje vinden dan kan ik wel begrijpen dat ze het via Marktplaats proberen. Ook deze pups verdienen een (goed) baasje toch? ......
Tja... wat moet je dan met een pup, als niemand van de wachtlijst hem blijkbaar wil hebben. MP dus maar?
Dat hoop ik voor alle pups. Maar als je ziet hoeveel pups er op MP staan voor gemiddeld die prijs, dan snap je natuurlijk dat daar die hondenhandelaars tussen zitten, die pups importeren uit landen waar ze op grote schaal gefokt worden en met vijf weken bij de moeder vandaan gehaald worden. Hier in Friesland is overigens onlangs een hondenhandelaar opgepakt die hier in zijn schuur rijen teefjes met pups had zitten. De dode pups lagen in een vrieskist meen ik.
Als je €400,- voor een pup zonder papieren vraagt verdien je daar dus veel op. Dus dat loont de moeite.
Dit nestje zal waarschijnlijk een vergissing zijn, maar het verschil tussen een zorgvuldig gefokte smous en dit pupje vind ik echt te gek. Let wel, je bent al tegen de €125, - kwijt aan kosten voor RvB, DNA en Databank. Inenten en dergelijke is natuurlijk voor alle honden hetzelfde, als het goed is. Dat betekent dus, dat er €225,- meer voor een 'halfsmousje' wordt gevraagd.
De pupprijs is een eeuwige discussie. Met 4 pups ben je uit de kosten en de HSC en TFP is tot nu toe van mening dat je niets hoeft te verdienen aan je hond/hobby. Dat onderschrijf ik helemaal.
Naar €650,- ...in kleine stapjes lijkt me niet zo gek. Ik ga van 2050 uit voor het zover is.
Overigens heb ik nog nooit iemand horen klagen over de aanschafprijs als ze een pupje kopen.
Als je €400,- voor een pup zonder papieren vraagt verdien je daar dus veel op. Dus dat loont de moeite.
Dit nestje zal waarschijnlijk een vergissing zijn, maar het verschil tussen een zorgvuldig gefokte smous en dit pupje vind ik echt te gek. Let wel, je bent al tegen de €125, - kwijt aan kosten voor RvB, DNA en Databank. Inenten en dergelijke is natuurlijk voor alle honden hetzelfde, als het goed is. Dat betekent dus, dat er €225,- meer voor een 'halfsmousje' wordt gevraagd.
De pupprijs is een eeuwige discussie. Met 4 pups ben je uit de kosten en de HSC en TFP is tot nu toe van mening dat je niets hoeft te verdienen aan je hond/hobby. Dat onderschrijf ik helemaal.
Naar €650,- ...in kleine stapjes lijkt me niet zo gek. Ik ga van 2050 uit voor het zover is.
Overigens heb ik nog nooit iemand horen klagen over de aanschafprijs als ze een pupje kopen.
Fijn gezegd Jeanette.Jeanette schreef:De pupprijs is een eeuwige discussie. Met 4 pups ben je uit de kosten en de HSC en TFP is tot nu toe van mening dat je niets hoeft te verdienen aan je hond/hobby. Dat onderschrijf ik helemaal.
Hoef ik niks meer aan toe te voegen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Het laatste is zeker het geval Maar hoeveel nestjes heb je niet waar geen 4 pups in mamas buikje zaten. Vind ook niet leuk, als de mensen die fokken bij moeten betalen. Ons Lotje kwam uit een nest van 2. Dus niet uit de kosten. Voelt trouwens ook niet echt fijn als je dan je smousje ophaald (wiens moeder nog kosten voor het ziekenhuis erbij had) en ineens beseft, dat de eigenaar niet uit de kosten was. Je zou nog iets extra kunnen geven. Maar wat is dan wel en passend extra bedrag? Voelt ook raar ....Jeanette schreef: De pupprijs is een eeuwige discussie. Met 4 pups ben je uit de kosten en de HSC en TFP is tot nu toe van mening dat je niets hoeft te verdienen aan je hond/hobby. Dat onderschrijf ik helemaal.
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Nee hoor, een nieuwe eigenaar hoeft zich niet 'raar' te voelen in zo'n situatie. Als fokker weet je dat. Als er echt een groot probleem is, is er een potje waar je als fokker een aanspraak op mag doen.
Je moet bedenken, dat ook de fokker ooit een smousje 'goedkoop' heeft gekregen.
Onze dames zijn van de kleine nestjes, maar dat heeft me nog nooit bezig gehouden.
Ik zou 'iets extra's' van een nieuwe eigenaar nooit willen.
Je moet bedenken, dat ook de fokker ooit een smousje 'goedkoop' heeft gekregen.
Onze dames zijn van de kleine nestjes, maar dat heeft me nog nooit bezig gehouden.
Ik zou 'iets extra's' van een nieuwe eigenaar nooit willen.
Wij zijn nog altijd uitgekomen, ook bij het nest van 3 pups toentertijd.
En dan denk ik ook nog aan al die vrijwilligers die zich (vaak) al jaren inzetten voor het ras....
En dan denk ik ook nog aan al die vrijwilligers die zich (vaak) al jaren inzetten voor het ras....
Charlotte