Trimbenodigdheden.
Re: Trimbenodigdheden.
Fijn dat jij het even gaat uitproberen Arienne.
Als het bevalt kan ik het op het einde van het jaar na doen bij die van ons.
Zouden die vingercondoompjes niet bij de apotheek te krijgen zijn?
Een huishoudhandschoen heb ik ook eens gebruikt. Maar met uren plukken is dat niet prettig.
Als het bevalt kan ik het op het einde van het jaar na doen bij die van ons.
Zouden die vingercondoompjes niet bij de apotheek te krijgen zijn?
Een huishoudhandschoen heb ik ook eens gebruikt. Maar met uren plukken is dat niet prettig.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dat is een goeie, Charlotte! Ik zal het eens navragen bij de apotheek.
Je hoort wel hoe m'n ervaring is binnenkort.
Je hoort wel hoe m'n ervaring is binnenkort.
Ik zag inmiddels dat je de spullen ook op drogisterijen-sites kunt bestellen. Maar ik ga zeker hier in de buurt eens kijken bij drogist en apotheker.
Ik heb de bestelde vingerlingen(vingercondooms) en biggelingen (voor alleen de vingertoppen) en trimduimen (plukduimen) binnen. Vooral die laatste lijken me super handig!
Maar eens even kijken wanneer ik ga beginnen. Heel misschien ga ik nog een of twee dagen naar een waddeneiland. Is ook zo wat als Vera dan half geplukt is.
Ik heb de bestelde vingerlingen(vingercondooms) en biggelingen (voor alleen de vingertoppen) en trimduimen (plukduimen) binnen. Vooral die laatste lijken me super handig!
Maar eens even kijken wanneer ik ga beginnen. Heel misschien ga ik nog een of twee dagen naar een waddeneiland. Is ook zo wat als Vera dan half geplukt is.
Ligt eraan welke helft .
Lekker vooruitzicht nog een paar daagjes ertussen uit.
Lekker vooruitzicht nog een paar daagjes ertussen uit.
Charlotte
Leuk, nog even naar een eiland toe.
Die duim (en wijsvinger) heb ik ook. Dat zijn hoedjes met rubberen puntje erop. In het begin plukte het wel goed. Maar alle haren blijven tussen die puntjes zitten met als gevolg dat ik niet genoeg grip meer had.
Die haren kan je er natuurlijk weer tussenuit trekken, maar dat vind ik dan weer dubbel werk.
Ben benieuwd hoe ze jou bevallen Ariënne, die van jou is misschien weer anders.
Die duim (en wijsvinger) heb ik ook. Dat zijn hoedjes met rubberen puntje erop. In het begin plukte het wel goed. Maar alle haren blijven tussen die puntjes zitten met als gevolg dat ik niet genoeg grip meer had.
Die haren kan je er natuurlijk weer tussenuit trekken, maar dat vind ik dan weer dubbel werk.
Ben benieuwd hoe ze jou bevallen Ariënne, die van jou is misschien weer anders.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Oh ja, dat klinkt hetzelfde en dus niet zo handig misschien. We zullen het zien.
-
Ariënne schreef: Ik ben aan het zoeken op internet naar adressen, waar ik dit kan bestellen. José had het over http://www.jetty.nl, maar daar moet ik wel 9,53 Euro aan verzendkosten betalen....
Je kunt ook naar de winkel van Jetty gean. Die is in Nederweert dan betaal je geen verzendkosten. Inderdaad zijn de verzendkosten erg veel maar ik probeer altijd als ik iets nodig heb met meerdere mensen iets te bestellen dan kun je de verzendkosten delen.
Zelf pluk ik altijd met trimduim en trimmes samen. Trimduim op duim en wijsvinger en dan met het trimmes erbij. Gaat razendsnel. Vooral als de vacht goed plukrijp is. Het krijt is om het haar wat stroever te maken zodat je er meer grip op hebt. Gebruik ik zelf nooit. Het is ook verstandig om je hond een tijdje voordat je gaat plukken niet te wassen dat maakt het haar ook stroever.
Groetjes
Jose en een pootje van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ah, heerlijk die goeie tips! Bedankt, José!
Ja, samen iets kopen kan ook handig zijn.
Nee, wassen is ook niet nodig. Ze zijn zelfreinigend!
Ja, samen iets kopen kan ook handig zijn.
Nee, wassen is ook niet nodig. Ze zijn zelfreinigend!
Aha....trimduimpjes enzo.
Ik kon er niet mee werken...vond het niks...geen gevoel bij wat ik doe.
Ik had het ding misschien nog ergens liggen Ariënne...
Ik kon er niet mee werken...vond het niks...geen gevoel bij wat ik doe.
Ik had het ding misschien nog ergens liggen Ariënne...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Nou ja, we zullen het zien. Misschien dat ik morgen maar eens begin met Vera.
Vera en ik vertonen weer eens flink uitstelgedrag.Ariënne schreef:Nou ja, we zullen het zien. Misschien dat ik morgen maar eens begin met Vera.
We kunnen wel mooi buiten aan de gang met dit weer.
Groot gelijk...
Kan me dat uitstelgedrag goed voorstellen Ariënne.
Lisa is ook zo'n beetje aan een plukbeurt toe. Gelukkig heb ik daar de eerste weken geen tijd voor.
Lisa is ook zo'n beetje aan een plukbeurt toe. Gelukkig heb ik daar de eerste weken geen tijd voor.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dan heeft ze nu een prachtige vacht zeker!
Ik kijk de haren uit Boester...
gr, Alma
Ik kijk de haren uit Boester...
gr, Alma
Rustig aan Alma, straks mag je en wil je niet meer.
Die Erna! "Gelukkig heb ik voorlopig geen tijd!"
Ik heb inmiddels een kwart hond gedaan, inclusief oren. Die trimduimen vind ik super handig! (Het haar blijft er bij mij niet in hangen, Erna.) En daarnaast gebruik ik het botte plukmes om te plukken en niet om te snijden.
Roosje blijft ook in de buurt vanwege de beloningen. Toch geen "pluktrauma" opgelopen blijkbaar.
Die Erna! "Gelukkig heb ik voorlopig geen tijd!"
Ik heb inmiddels een kwart hond gedaan, inclusief oren. Die trimduimen vind ik super handig! (Het haar blijft er bij mij niet in hangen, Erna.) En daarnaast gebruik ik het botte plukmes om te plukken en niet om te snijden.
Roosje blijft ook in de buurt vanwege de beloningen. Toch geen "pluktrauma" opgelopen blijkbaar.
Ik weet niet of ik er wel zelf aan wil beginnen, het trimmen....
gr, Alma
gr, Alma
Wat fijn dat die duimen je zo goed bevallen, en een kwart van Vera al gedaan, snel hoor.Ariënne schreef: Ik heb inmiddels een kwart hond gedaan, inclusief oren. Die trimduimen vind ik super handig! (Het haar blijft er bij mij niet in hangen, Erna.)
Lisa vindt het nooit leuk als ik haar moet plukken, maar als ik Sarie aan het kammen ben staat ze er met haar neus boven op. :twisted:
Lisa kijkt jou er zo op aan toch, Erna? Misschien toch maar naar een trimster?
Vera geeft zich redelijk over. Geeft ook wel voldoening als je het dan zelf doet.
Roosje draait alle kanten op als ik haar moet plukken: haast geen doen!
(Inmiddels koppie en keel/ deel borst gedaan... Vanmorgen deel van de rug.)
Vera geeft zich redelijk over. Geeft ook wel voldoening als je het dan zelf doet.
Roosje draait alle kanten op als ik haar moet plukken: haast geen doen!
(Inmiddels koppie en keel/ deel borst gedaan... Vanmorgen deel van de rug.)
Lisa en ik vinden het beide niet leuk. Ze blijft op commando redelijk stil zitten-liggen bij gedeeltes van het plukken.
Het ligt er aan welk deel je plukt. Haar poten zal ze altijd terug trekken.
Bovenop haar kop vindt ze niet zo erg, maar de rest van haar kop en haar hals-borstpartij kan nogal eens heftige reacties van haar opleveren. Ze zal niet bijten, maar wel af en toe een snauw geven wat mij dan weer een reactie uitlokt. Want dat gedrag wil ik niet van haar zien. Als ik die delen pluk is stilzitten er niet bij wat dan weer extra lang duurt. We moeten er over een paar weken maar weer aan beginnen, het is niet anders.
Alma, Lisa zit momenteel heel dik in haar vacht. Ze lijkt daardoor ook dikker dan ze in werkelijkheid is. Er zijn ook mensen die vragen of ze heeft gezwommen, denken dat haar haren nat zijn.
Ik wil haar niet meer naar een trimster brengen. Heb ik twee keer gedaan. Omdat haar vacht nogal bewerkelijk is en ze toch binnen een bepaalde tijd het werk af willen hebben wordt er ook een gedeelte geknipt. Ze zag er na zo'n beurt wel altijd erg mooi uit.
Maar de haren die geknipt werden gingen op een gegeven moment toch los zitten, met als gevolg dat ik ineens een hond had die ging verharen.
Het ligt er aan welk deel je plukt. Haar poten zal ze altijd terug trekken.
Bovenop haar kop vindt ze niet zo erg, maar de rest van haar kop en haar hals-borstpartij kan nogal eens heftige reacties van haar opleveren. Ze zal niet bijten, maar wel af en toe een snauw geven wat mij dan weer een reactie uitlokt. Want dat gedrag wil ik niet van haar zien. Als ik die delen pluk is stilzitten er niet bij wat dan weer extra lang duurt. We moeten er over een paar weken maar weer aan beginnen, het is niet anders.
Alma, Lisa zit momenteel heel dik in haar vacht. Ze lijkt daardoor ook dikker dan ze in werkelijkheid is. Er zijn ook mensen die vragen of ze heeft gezwommen, denken dat haar haren nat zijn.
Ik wil haar niet meer naar een trimster brengen. Heb ik twee keer gedaan. Omdat haar vacht nogal bewerkelijk is en ze toch binnen een bepaalde tijd het werk af willen hebben wordt er ook een gedeelte geknipt. Ze zag er na zo'n beurt wel altijd erg mooi uit.
Maar de haren die geknipt werden gingen op een gegeven moment toch los zitten, met als gevolg dat ik ineens een hond had die ging verharen.
Wat een gedoe toch.
Super dat het zo lekker gaat Ariënne.
Stapper heeft nu geen ondervacht.
Hopelijk zit er voor de clubmatch nog iets op....
Super dat het zo lekker gaat Ariënne.
Stapper heeft nu geen ondervacht.
Hopelijk zit er voor de clubmatch nog iets op....