Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Ariënne

Re: Lisa

Bericht door Ariënne »

:thumbsup: :thumbsup:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:thumbsup: :thumbsup: :yes2: Fijn zo.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha fijn. Wat zal het toch geweest zijn hè.. :scratch:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Die zorgen zijn voorbij, gelukkig. :cheer:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Ha fijn. Wat zal het toch geweest zijn hè.. :scratch:
ik begreep van de da dat het hier heerst, daar hou ik het dan maar op.

vanavond bij de training zal er iemand anders van de groep met lisa gaan lopen, kijken of dat zal lukken. pim heeft kantinedienst, dus vervoer is geen probleem.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Lies en Saar achter de bal aan. Saar heeft hem geen keer te pakken kunnen krijgen. :hihi:
Laatst gewijzigd door Erna op 20 apr 2012, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:hihi: ..mooi stel!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

Wat een heerlijk stel, mama- en zuslief.....
Siem is ook zo fanatiek met een bal, ik zei gisteren nog dat we er maar een mee moeten nemen voor op het strand. We hebben laatst een hele hoop tennisballen van iemand gekregen die niet meer "goed" waren. Daar geeft Siem niks om :jeah2: :jeah2:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

sammydesmous

Leuke foto Erna. :thumbsup: ook hier zijn ze gek op allen. Vooral Sammy. We denken er over om met haar flyball te doen.

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Erna

Bericht door Erna »

sammydesmous schreef:Leuke foto Erna. :thumbsup: ook hier zijn ze gek op allen. Vooral Sammy. We denken er over om met haar flyball te doen.
Leuk José, je komt weinig smouzen tegen bij de wedstrijden. Maar misschien wel bij jou in de buurt, dat zal een andere competitie zijn want we lopen nooit bij jullie in de buurt.
Wij starten over twee weken met twee teams, erg leuk. Ons team is gespitst en beide helften zijn aangevuld met beginnende honden. Lisa zit in een team dat naar verwachting langzamer zal zijn. Een hond is twee jaar, een zes jaar en de rest zeven jaar of ouder. Waaronder twee honden van tien jaar. Klasse dat zij nog competitie lopen.
In het ander team zit een Markiesje, leuk snel hondje.
Ons team bestaat uit. Smous, Jack, Weimaraner, Herder, twee Border Collies, Aussie en een Labrador.
Lies loopt de eerste wedstrijd niet omdat we dan niet in de buurt zitten. De tweede wedstrijd kan ik zelf niet, Lisa wel, zij loopt dan met een andere handler.
De laatste tijd heeft ze met vier verschillende handlers gelopen op de trainingen, dat ging steeds goed. Maar dan was ik er wel bij op het veld. Ben benieuwd hoe ze zal lopen als ik er niet bij ben.
We hebben de laatste weken ook op dinsdag met haar getraind om het vangen weer goed onder de knie te krijgen, dat liet de laatste tijd te wensen over. (vorig jaar ging het ook niet al te best) Denk dat ze weer door heeft hoe het moet.
Heb er weer helemaal zin in, zo leuk.

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat heerlijk toch Erna, zo met je hond bezig te zijn. Op welke leeftijd is Lisa begonnen met flyball?
Wij hebben het laatst gevraagd wanneer Senna behendigheid mag gaan doen en toen zeiden ze dat als ze klaar is met de cursus gevorderden en qua postuur wat steviger is, ze er aan mag beginnen. Dat zou dus over een maand of 3 al zijn. Maar met de zomervakantie er tussen denk ik toch dat ze richting anderhalf jaar gaat.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Bij onze KC mogen de honden niet eerder beginnen met hondensport vóór ze 1.5 jaar zijn. In die tijd hebben ze dan ook de normale cursussen afgerond.
Lisa is ook op die leeftijd begonnen. Ze liep de eerste wedstijd toen ze twee jaar was.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ok! Ik denk dat zij ook niet eerder zal beginnen dan 1 1/2 jaar. Ze is ook nog niet volgroeid.
Leuke foto's trouwens!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ai, beetje heimwee, Saar is naar huis.
Maar Lisa maalt er niet om heb ik de indruk. :hihi:

sammydesmous

Erna schreef:Ai, beetje heimwee, Saar is naar huis.
Maar Lisa maalt er niet om heb ik de indruk. :hihi:
Ja wennen is dat hè. Wij hebben het laatst voor het eerst meegemaakt zo'n logeerpartij. Maar het smaakt naar mee kan ik zeggen. Is echt genieten.

loes

Bericht door loes »

Wij hebben ook vaak een logé, elk jaar Flo wel een poosje en heel vaak Jelle, die er nu ook weer is.
In huis maakt het eigenlijk nauwelijks uit, hoogstens zijn beide logé's wat kattenplageriger. Maar die houden daar rekening mee.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Lisa veelvraat weer in actie.
Voor onze vakantie hebben we de coniferenhaag, en de ligusterhaag van mest voorzien. Vooral de ligustus had het door de paar weken hevige vorst erg te verduren gehad. Leek wel of hij dood aan het gaan was, alles dor en bruin.
Maar nu komen er toch weer allemaal nieuwe scheuten aan gelukkig.
Na onze vakantie even niet aan gedacht dat we gemest hadden, dus Lisa is aan het vreten geweest, verdorie dat beest eet alles wat los en vast zit.
Waarschijnlijk heeft Lisa daar heel erg veel dorst van gekregen, viel me wel op dat ze veel water dronk, maar nog niet meteen de link gelegd.
Achteraf heeft ze zoveel water gedronken dat ze het niet meer kon ophouden, jawel ze heeft alles laten lopen.....op ons bed. Getver :schrik: bij ons staat de slaapkamerdeur altijd open, en ik zie haar wel vaker op het bed liggen, nou ja het hoort niet maar vind het niet zo heel erg.
Ze is ook nog op twee verschillende plekken gaan liggen, want toen ik het ontdekte was het bed op twee plaatsen nat. Gelukkig hebben we net als Martine een waterbed en kan alles gewassen worden.
Maar toen ik het merkte had ik niet meteen de link gelegd met de mest van buiten. Dus een afspraak bij de DA gemaakt. Die vond Lisa erg tierig, zag niets bijzonders aan haar. Werd naar buiten gestuurd met Lisa en een soeplepel om urine op te vangen, alles in orde, geen blaasontsteking. Heb daarna nog twee dagen haar drinkgedrag in de gaten gehouden, afgepast water neergezet zodat ik wist hoeveel ze nu precies drinkt op een dag. Allemaal in orde, geen druppel te veel meer gedronken.
Wat een tut is het ook, gelukkig is ze er niet ziek van geworden, maar ik moet haar toch altijd heel goed in de gaten houden. Lisa ook met haar gekke eetgedrag.
Lisa weeft 8.90 kilo momenteel.

Zondag loopt Lisa een wedstrijd in Purmerend, ik geef haar morgens mee aan onze trainster. Zelf kan ik jammer genoeg niet, Megan doet zondag haar eerste communie en dat gaat natuurlijk voor. Maar vind het wel vreemd om haar zomaar een hele dag mee te geven. Lisa kent iedereen die mee gaat, en door mijn eigen schouderblessure is ze inmiddels gewend aan andere handlers. Er hebben 20 teams ingeschreven, dus er wordt op dubbele banen gelopen. Dus twee wedstrijdringen.
Afijn, de volgende wedstrijd is eerste Pinksterdag, dat is onze thuiswedstrijd en daar ben ik gelukkig zelf weer bij.

loes

Bericht door loes »

Die van ons zouden hun poot er ook niet voor omdraaien. Zulk lekkers laat je toch niet liggen. Adah deed het vroeger niet maar sinds de sterilisatie is ze ook een hongerlap, bedelaar en steler.
Ben benieuwd of Lisa je zal missen en wil rennen als je niet in het zicht bent.
Megan, een klein bruidje. Ik neem tenminste aan dat het net zo gaat als in de zuidelijke provincies ? Wij waren vroeger nogal eens in die periode met de camper onderweg en zagen dan communicantjes en hun familie.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Megan zal wel nieuwe kleren aan hebben, maar beslist niet als bruidje gaan hoor.
Ben ook benieuw hoe Lisa het zonder mij zal doen. Denk dat het wel mee zal vallen. Omdat ik nog steeds niet helemaal fit ben heeft ze gisteravond zonder mij getraind en ik begreep dat het goed was gegaan.
Pim had kantinedienst en had haar meegenomen, een ander heeft met haar getraind.
Eva ik denk niet dat haar team voorlopig in de prijzen zal vallen, we mogen momenteel al blij zijn als ze binnen de gestelde limiet van gemiddeld 30 sec. blijven. Vorige week toen Lisa op vakantie was hebben ze 28.30 gelopen. Het gaat om het spelletje, zolang ze er maar plezier in hebben, en de honden weten toch niet of ze goed lopen of niet.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Lisa heeft je mooi bezig gehouden, Erna. :hihi:
Gelukkig is alles oké.
Afbeelding

Gesloten