Ja soms is het heel erg vroeg. Gisteren stond ik om 5.30 uur naast mijn bed.
Neem altijd de tijd voor ik de deur uit ga om de laatste dingen in de tas te pakken en Lisa goed uit te laten.
Wil niet zeggen dat ik de avond daarvoor er vroeg in lig, ik ben n.l. ook een avondmens. En ondanks het vroege tijdtip van opstaan heb ik bovenstaand stukje gisteren pas na 24.00 uur geschreven.
Om 7.30 gisterochtend dus de tent opzetten, dat gaat altijd heel snel. Het is een in de lucht gooi tent, haringen erin en hij staat.
Lisa die ik even met haar lijn aan het hek had vastgezet scharrelde haar extra maaltijd bij elkaar in de vorm van konijnenkeutels.
Ik wil langs haar lopen, schiet ze me ineens voor de voeten,

daar lag ik languit in het gras. Het pasgemaaide gras zat tot in mijn haar, en ik hoefde niet te wachten tot de eerste hond met vieze poten tegen me op sprong om mijn broek vies te maken. Dat had ik zelf al gedaan. Gelukkig niet op Lisa gevallen.
Oei, viel wel op mijn versleten knie, dat voelde niet zo prettig. maar wel blij dat met deze val dit keer mijn arm niet uit de kom schoot en breukje in mijn schouder ontstond. Want dat was het geval bij mijn vorige val. Viel wel op dezelfde schouder, gelukkig geen last van mijn schouder er aan overgehouden.
Met mijn knie valt het nu wel mee.
Tsja, dan ben je op de vroege ochtend zomaar een gevallen vrouw.

Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.