Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Martine

Re: Lisa

Bericht door Martine »

Leuk verslag weer Erna! :thumbsup:
Je kunt niet altijd winnen; volgende keer beter.
...elke keer weer dat ik je verslagjes lees denk ik: wat moeten ze toch alle-Jezus-vroeg opstaan... Respect daarvoor; ik zou het niet elke week kunnen opbrengen (ben absoluut een avondmens)...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Ja soms is het heel erg vroeg. Gisteren stond ik om 5.30 uur naast mijn bed.
Neem altijd de tijd voor ik de deur uit ga om de laatste dingen in de tas te pakken en Lisa goed uit te laten.
Wil niet zeggen dat ik de avond daarvoor er vroeg in lig, ik ben n.l. ook een avondmens. En ondanks het vroege tijdtip van opstaan heb ik bovenstaand stukje gisteren pas na 24.00 uur geschreven.
Om 7.30 gisterochtend dus de tent opzetten, dat gaat altijd heel snel. Het is een in de lucht gooi tent, haringen erin en hij staat.
Lisa die ik even met haar lijn aan het hek had vastgezet scharrelde haar extra maaltijd bij elkaar in de vorm van konijnenkeutels.
Ik wil langs haar lopen, schiet ze me ineens voor de voeten, :bibbers: daar lag ik languit in het gras. Het pasgemaaide gras zat tot in mijn haar, en ik hoefde niet te wachten tot de eerste hond met vieze poten tegen me op sprong om mijn broek vies te maken. Dat had ik zelf al gedaan. Gelukkig niet op Lisa gevallen.
Oei, viel wel op mijn versleten knie, dat voelde niet zo prettig. maar wel blij dat met deze val dit keer mijn arm niet uit de kom schoot en breukje in mijn schouder ontstond. Want dat was het geval bij mijn vorige val. Viel wel op dezelfde schouder, gelukkig geen last van mijn schouder er aan overgehouden.
Met mijn knie valt het nu wel mee.
Tsja, dan ben je op de vroege ochtend zomaar een gevallen vrouw. :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Oei Erna, dat klinkt alsof je flink mazzel hebt gehad !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef:Oei Erna, dat klinkt alsof je flink mazzel hebt gehad !
Ja Loes, dat bedacht ik me ook toen ik weer op stond.
Zoals je zelf weet lig je zomaar op de grond, je hebt niet eens tijd om na te denken.
Laatst ergens gelezen dat het met jouw schouder gelukkig ook weer goed gaat, heeft bij jou wel lang geduurd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

:bibbers:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

:bibbers: en dan moet de wedstrijd nog beginnen......
Gelukkig kwam je er heelhuids vanaf. Maar het was vast een grappig gezicht :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oei, Erna! Gelukkig liep dit goed af. :ja:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat is schrikken. Je hebt zomaar een gebroken elle boog of weer schouder ellende.
Gepiept in een seconde.
Poeh.....goed afgelopen. :worship:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Barbara

Bericht door Barbara »

Je dat is schrikken! In eend op de grond! Gelukkig viel het mee! Rustig aan met je knie!

Alida

Bericht door Alida »

Gelukkig goed afgelopen Erna.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vandaag een extra lange wandeling in de duinen gemaakt, we hadden Lisa aangelijnd want het gebied was overbevolkt door konijnen die heerlijk zaten te zonnen.
Ik weet dat ze er achteraan was gegaan als ze los gelopen had, wilde in een vreemd gebied het risico niet nemen dat ze ons niet meer terug kon vinden.
Wat wij niet terug konden vinden was de weg. De paaltjes van de route die we liepen waren verdwenen. En dan is het al snel lastig. Wel een mooie wandeling, maar had van mij best iets korter kunnen duren.
Afijn, na afloop hebben we bij een van der Valk restaurant gegeten.
Voor Lisa blijft er altijd wel wat aan de strijkstok hangen. En dit keer, wat een verwennerij. De ober vroeg of Lisa een plakje ham mocht hebben. Was heel verbaast, deze vraag had ik nog nooit gehad. Ze kreeg al netjes water in een soepkom met schotel en een servet ertussen. Wel op de grond dat dan weer wel.
En ja hoor, daar kwam de ober met een bordje met vier plakken magere ham. :hihi:
Lisa is heel geduldig met wachten. Ze heeft tijdens onze maaltijd haar ham opgegeten. Toen onze borden leeg waren, was haar bordje ook leeg. ik had het natuurlijk niet op de grond gezet, want dan was het binnen een mum naar binnen gewerkt.

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat een verwennerij!
:hihi: ik zag haar al even voor me: netjes een servet erbij en met mes en vork in de weer met haar ham :hihi:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

loes

Bericht door loes »

Wat super aardig!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

loes schreef:Wat super aardig!
Nou, nu wil Lisa zeker vaker dáár naar toe...
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Barbara

Bericht door Barbara »

Wat aardig was dat Erna! Verwennerij voor Lisa! Gelukkig was het gisteren heerlijk wandelen.... Maar toch altijd lastig als de route niet goed aangegeven is :grijns:

Alida

Bericht door Alida »

Mmmmmm jammie voor Lisa :eten: ik zie het zo voor me Erna, maar wel super lief van deze ober. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat buitengewoon!
Een dierenvriend...en weggooien is zonde. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ja ik vond het heel bijzonder, en Lisa heeft er heerlijk van gesmuld.
Steeds een klein stukje, want een heel plakje zou net zo snel weggewerkt worden. :hihi:

Erna

Bericht door Erna »

Ik schrijf momenteel niet zoveel, maar lees wel alles.
We zitten al een week op Texel en jullie begrijpen dat ik niet zo vaak mijn tablet in handen heb.
Zoals gewoonlijk is het hier weer heerlijk, we zitten weer bij onze vertrouwde boer. De koeien zijn nieuwsgierig en kijken regelmatig bij ons naar binnen.
Vandaag naar de Slufter geweest, heerlijk uitgewaaid. Beetje slalommen af en toe om geen natte voeten te krijgen. Heerlijk uitgerust in een duinpan, en Lisa aan het strand lekker los.
Tijdens de wandeling in de Slufter was ze aan de lange lijn, honden mogen niet los in de Slufter.
Vanmiddag naar Oudeschild, en omdat het regende gingen we om 15.30 uur nog even naar binnen bij museum Kaap Skil. We hebben een museumjaarkaart, dan ga je makkelijk voor een uurtje naar binnen.
Wat een verrassing, we werden opgewacht door het personeel en een fotograaf. Een van ons was de 50.000ste bezoeker. We kregen een mooie bos bloemen, en een tas met een boek, heerlijke koek, landkaart en een paar pennen. Wat een leuke verrassing. Onder het genot van een kopje koffie gezellig met de mensen zitten praten. Misschien komt het in de Texelse krant.
Op weg naar het huisje nog een poosje gekeken naar schapendrijven met Border Collies. Ze waren aan het oefenen met drie honden, leuk om te zien. Wat een dicipline, op verschillende toonhoogte van fluitjes wisten de Borders wat er van hun verwacht werd. De schapen hadden vanmiddag wat extra lichaamsbeweging.
We blijven nog een week.
Zondag over een week in het de laatste wedstrijd van het flyballseizoen, er doen 28 teams die dag mee. Het is voor ons een thuiswedstrijd, we lopen zelf met vier teams die dag. Twee wedstrijdteams en twee dagteams. Onze beide wedstrijdteams hopen hun derde plek vast te kunnen houden in hun klasse. Wie weet wint Lisa voor de derde keer met haar team een beker in de competitie.
Ze is met twee verschillende teams eerste geworden in de B klasse. Nu loopt ze in de C klasse.
Ons eerste team loopt in de A klasse, ze hebben het fantastisch gedaan dit jaar.
Maar voor het zover is eerst nog een fijne week op Texel.

Maureen

Bericht door Maureen »

Heerlijk, dat uitwaaien!
Wat bijzonder dat een van jullie de 50.00ste bezoeker was. Zomaar onverwacht een feestje. Omdat het regende ook nog :klappen:
En nog een laatste wedstrijd in het vooruitzicht. Ik ben benieuwd hoe het zal lopen....
Maureen

Gesloten